Hjerteforeningens arbejde med røgfri arbejdstid er afsluttet. Fremover vil Kræftens Bekæmpelse fortsætte arbejdet med udbredelse af røgfri arbejdstid i kommuner og private arbejdspladser. For yderligere information, se her.

Hjerteforeningen har med projektet Røgfri arbejdstid indgået et ikke kommercielt samarbejde med Rygestopkonsulenterne. Læs mere om hvorfor dette samarbejde er opstået og hvad Rygestopkonsulenterne kan tilbyde nedenfor.

Samarbejde mellem Hjerteforeningen og Rygestopkonsulenterne

Hjerteforeningen ønsker at være den drivende aktør i Danmark for viden om og støtte til virksomheder og arbejdspladser, der ønsker at arbejde med mere røgfri arbejdstid. I den forbindelse tilbyder Hjerteforeningen kortere gratis rådgivning pr. telefon til arbejdspladser, men har ikke mulighed for at prioritere længere forløb eller udgående konsulentydelser.

Dette er baggrunden for indgåelse af et samarbejde med Rygestopkonsulenterne om gensidig udbredelse af information om de respektive organisationers ressourcer målrettet de arbejdspladser, som ønsker at arbejde med mere røgfri arbejdstid

Hjerteforeningen har ingen kommercielle interesser eller aftaler med Rygestopkonsulenterne. Eventuelle konsulentaftaler mellem Rygestopkonsulenterne og virksomheder/arbejdspladser er således udelukkende et anliggende mellem disse og involverer ikke Hjerteforeningen.

Rygestopkonsulenterne anvender efter behov Hjerteforeningens materialer, da disse stilles gratis til rådighed for alle interesserede og bidrager til Hjerteforeningens kvalitetsudvikling af disse.

Om Rygestopkonsulenterne

Siden 2002 har Rygestopkonsulenterne arbejdet systematisk med at tilbyde private virksomheder og kommuner ydelser indenfor specielt rygestoprådgivning, samt rådgivning om rygepolitik på virksomhederne.

Rygestopkonsulenterne arbejder ud fra nationale faglige retningslinjer og med en omfattende vægt på at sikre og dokumentere kvaliteten af arbejdet. Rygestopkonsulenterne arbejder med kompetenceudvikling og kvalitetsudvikling for en række kommuner og løser også som leverandør konkrete driftsopgaver.

Endvidere er Rygestopkonsulenterne tilknyttet kvalitetsdatabasen Rygestopbasen og har udmærket sig ved at være den udbyder af rygestopkurser, som opnåede de fleste af basens kvalitetsindikatorer i 2017.  Således har Rygestopkonsulenterne en meget stor erfaring med at arbejde med tobaksforebyggelse i både private og offentlige organisationer.

Konsulentydelser

Rygestopkonsulenterne tilbyder følgende konsulentydelser, til arbejdspladser som ønsker at arbejde med mere røgfri arbejdstid:

• Gratis telefonrådgivning
  • Indledende møde med konsulent (og eventuelt flere)
  • Oplæg målrettet ledere og mellemledere
  • Gå-hjem-møde om røgfri arbejdstid
  • Inspirationsmøde om rygestop
  • Rygestopkurset – ”Rygestop for livet”

For mere information om Rygestopkonsulenterne og hvad de kan tilbyde se her eller ring for en uforpligtende og gratis samtale på 70 28 10 20 eller skriv til [email protected].