Hjertestien ligger på kanten af Ørestad og den vilde natur på Kalvebod Fælled. Turen starter ved Naturcenteret, hvor der både er toiletter, et Friluftshus og et traktørsted.  Den smukke vandretur tager dig over en træbro, som på sigt vil fremvise haikudigte om naturen. OBS! Det er vigtigt at gå over træbroen, pæl med hjerteskilt tv. for broen er misvisende.  Du fortsætter på en vold langs grænsen til Ørestad og videre til Storehøj, hvor militæret øvede sig med deres kanoner. Går du den længste tur, går ruten ved Storehøj over søen via broen, der er gemt i siv. Til slut går man på ”savannen” hvor der er vidt udsyn. Naturpark Amager er godt for både sjæl og krop, her kan du lade blikket vandre langs den åbne horisont og tage landskabet ind. Det er få steder omkring hovedstaden, der findes så store sammenhængende naturområder. Det er nemt at komme til Naturcenteret med Metro. Vestamager station ligger 500 meter nord for centeret.

På kortet i folderen, som kan downloades via knap til højre, kan man se, hvor kort rute (rød) og lang rute (grøn) går.

Hjertestien Kalvebod Fælled hjertesti er etableret af Hjerteforeningen København S. Læs mere om lokalforeningens forskellige aktiviteter på deres hjemmeside.

Herunder kan ses lidt billeder fra ruten: