GÅ MED er et gratis tilbud til dig, som ønsker at være en del af et gå-fællesskab med højt til loftet. Her samler vi på mange gode oplevelser, som du kan blive en del af. GÅ MED er også for dig, som ikke kan gå langt eller hurtigt. Det vigtigste er at komme godt i gang.

Hvert skridt tæller i Hjerteforeningen!

Velkommen til GÅ MED

Har du lyst til at skabe et lokalt gå-fællesskab til glæde for dig selv og andre? Lige nu søger vi gå-værter i hele landet, som har lyst til at gøre en forskel.

Her kan du se alle Hjerteforeningens gåture. Du kan finde de gå-værter som arrangerer gåture i dit lokalområde. Vi har gåture i hele Danmark.

Uanset om du er nybegynder eller garvet gå-entusiast, kan du finde inspiration til din gåtur her. Mød en naturguide og følg med i årstiderne.

Play Video

I GÅ MED har vi frivillige gå-værter, som har gåture i hele Danmark. Her finder du sikkert en gåtur, som passer til dig.

Kunne du tænke dig at GÅ MED?

Find din nærmeste gå-tur hos os.

Du kan læse mere om den næste tur, om din gå-vært og tilmeld dig gåturen på siden.

Alle gå-værter ser frem til at byde dig velkommen.

6590fc135a0e75b86ea9aecb9a56f975313ae3c3 (1)

Bente Klarlund Pedersen

Overlæge og professor

"Meningen i livet findes i fællesskabet med andre og ved at deltage i noget, der er større end en selv"

Fællesskab

En aftale med andre kan være en hjælp til at komme afsted. Når vi er sammen og oplever nye ting, giver det ofte mere energi.

Hjertesundhed

Regelmæssige gåture reducerer risikoen for åreforkalkning og forhøjet blodtryk og dermed blodpropper.

Forebyg med 20 minutter

Går du 20 minutter om dagen,
hvor du bliver let forpustet, reducerer du risikoen for hjertesygdom med ca. 20%.

Mental sundhed

Gåture styrker hukommelse og koncentration og forbedrer søvnen, forebygger depression og styrker din mentale trivsel.

Hvert skridt tæller

Gåture giver frisk luft, nye oplevelser og velvære - både fysisk og mentalt.

Det er aldrig for sent at gå i gang, fordelene ved at gå opnår du allerede, når du tager det første skridt.

Inspiration til din gåtur

Play Video

Naturnørd er lige noget for dig. Se alle de ting man kan lave i naturen!

Hvad er en gå-vært?

Hjerteforeningen har gå-værter over hele landet.

En gå-vært er en frivillig, som afholder regelmæssige gåture i sit lokalområde for en eller flere deltagere, der ikke nødvendigvis kan gå langt eller hurtigt.

Alle gå-værter er klædt på til at sætte rammen for et rart og inkluderende fællesskab, hvor alle kan GÅ MED.

De ved, hvordan man planlægger en gårute, som kan tilpasses i tempo, kender til terræn og distance, så alle i gruppen kan være med.

Photo of a group of senior people hiking together on a beautiful sunny autumn day, keeping the distance to protect each other from CoVid 19

Følg GÅ MED på Facebook

Har du lyst til endnu mere GÅ MED, så find os på Facebook.

Følg siden og få flere tips til flere gåture hele året, deltag i sjove konkurrencer og vær med til at inspirere andre til et liv med endnu mere gang i.