Hjertestien er en afmærket sti gennem Græsted Hegn. Stien er på 1,8 km og slynger sig gennem gammel og ny skov, nåleskov med mosbund og rundt om Wielandssøen, hvor der er ænder og forskellige insekter, bl.a. guldsmede. På stien passeres en sænkning med bivuak og bålsted. En ualmindelig smuk naturoplevelse. Stien er ikke handicapegnet.

Langs stien findes naturlige hvilesteder, hvor der vil være mulighed for udstrækning/træning ved diverse naturredskaber. Hjerteforeningen prioriterer motion og fysisk aktivitet i hverdagen, gerne mindst 30 minutter.

Gå–motion er hjertesundt. Det er en løbetur – lille eller lang – også. Eller lidt gadedrengehop. Det drejer sig om at få hjerte til at banke. Motionen behøver ikke at følge stien. Åbne arealer og lysninger i skoven kan benyttes. Leg med børnene, syng og dans, hvor det er muligt. Det at være ude i lyset alene er sundt. Det giver D-vitaminer og god kulør og lyst til at være aktiv

Har du spørgsmål om hjertestien, aktiviteter og lignende, er du velkommen til at kontakte lokalforeningen Gribskov.