GIV LIV
Play Video

Træningspakke 6

Programmet tager 15 minutter og indeholder opvarmning, øvelser med puls og styrke og udstrækning, tilrettelagt af  Hjerteforeningens fysioterapeut. Undervejs guider vi, så du nemt kan tilpasse øvelserne til dit fysiske niveau.

I dette program kommer vi igennem følgende øvelser:

• Opvarmning

• Squats
  • Bækkenløft
  • Knæfirestående spark
  • Forside af lår
  • Step up
  • Lunges
  • Wall sit

• Udstrækning

Ude til højre finder du din hjertesunde kostplan, som er udviklet af Hjerteforeningens diætist. Kostplanen kan bruges som inspiration til at sammensætte en hjertesund kost og få mest mulig energi til træningen og i dagligdagen.

Neden for har vi samlet en række gode råd om træning fra Hjerteforeningens egne eksperter, så du kan blive klogere på vigtigheden af at varme kroppen op og strække grundigt ud efter din træning.

Vi ønsker dig en god træning.

Gode råd og øvelser

Sådan kan du nudge dig til mere motion

Når du skal i gang med motion, så gør det nemt og gør det enkelt. Store forkromede planer med lange og hyppige træningspas tager pusten fra enhver og holder sjældent på den lange bane.

opvarmning.jpg

Opvarmning - kom godt i gang!

Opvarmning er en central og vigtig del af din træning. Opvarmningen forbereder kroppen både fysisk og mentalt til den fysiske aktivitet, du skal i gang med.

udstraekning.jpg

Udstrækning - forebyg skader

Alle har gavn af gradvis nedkøling efter træning. Her sænkes
intensiteten langsomt, og hjerte og kredsløb tilpasses igen et lavere aktivitetsniveau og en lavere puls.

Din guide til hjertesunde fedtstoffer

Når det handler om fedtstof og hjertet, så er kunsten at ombytte mættet fedt fra dyreriget med hjertesundt umættet fedt fra planteriget og fra fisk

Ugens hjertesunde opskrifter

Myslibarer med peanutbutter og nødder