GIV LIV

Træningspakke 3

Træningsprogram 3

 

Programmet tager 15 minutter og indeholder opvarmning, øvelser med puls og styrke og udstrækning, tilrettelagt af  Hjerteforeningens fysioterapeut. Undervejs guider vi, så du nemt kan tilpasse øvelserne til dit fysiske niveau.

 

I dette program kommer vi igennem følgende øvelser:

 

  • Opvarmning

 

  • Skihop
  • Squats
  • Hop i firkant
  • Armstræk
  • Sprællemand
  • Diagonalløft
  • Knæ til albue diagonal

 

  • Udstrækning

 

Ude til højre finder du din hjertesunde kostplan, som er udviklet af Hjerteforeningens diætist. Kostplanen kan bruges som inspiration til at sammensætte en hjertesund kost og få mest mulig energi til træningen og i dagligdagen.

 

Neden for har vi samlet en række gode råd om træning fra Hjerteforeningens egne eksperter, så du kan blive klogere på vigtigheden af at varme kroppen op og strække grundigt ud efter din træning.

 

Vi ønsker dig en god træning.

Gode råd og øvelser

fra

Tag testen

Tag testen og se om du har tjek på den hjertesunde kost og træning.

Back view of senior woman following an online stretching class looking at TV screen - Technology concepts

Opvarmning - kom godt i gang!

Opvarmning er en central og vigtig del af din træning. Opvarmningen forbereder kroppen både fysisk og mentalt til den fysiske aktivitet, du skal i gang med.

Middle aged woman stretching yoga exercise while sitting forward on the bed while her hands are holding the feets. Focus on the feets and hands.

Udstræk - forebyg skader

Alle har gavn af en gradvis nedkøling efter træning. Her sænkes intensiteten langsomt, og hjerte og kredsløb tilpasses igen et lavere aktivitetsniveau og  en lavere puls. 

Bevæg dig for livet

billeder til brug 2

Erimitageløbet

HJERTETOUREN (fotograf, Jørgen Vinberg)

Hjertetouren

Y

Friløbet