Hjerteforeningen har igennem mange år givet støtte til danske hjerte-kar-forskere, som præsenterer deres forskningsresultater på internationale kongresser. Alle hjerte-kar-forskere i Danmark har haft mulighed for at søge en bevilling.

Fremover vil støtte til kongresdeltagelse blive målrettet forskere med en forskningsbevilling fra Hjerteforeningen eller Børnehjertefonden. Det betyder at det ikke længere vil være muligt separat at søge om støtte til kongresdeltagelse. I stedet kan støtte til kongresdeltagelse søges som del af en ansøgning om støtte til forskning. Læs mere om hvad du kan søge om støtte til.

Spørgsmål kan henvendes til Soetkin Versteyhe på [email protected] (tlf. 33 66 99 07) eller til Malene Olsgaard på [email protected] (tlf. 33 67 00 42).