Antallet af kommuner som indfører røgfri arbejdstid er i vækst og en tredjedel af kommunerne har nu røgfri arbejdstid.

Siden Fredensborg kommune som den første indførte røgfri arbejdstid i 2012, er antallet af kommuner med røgfri arbejdstid langsomt men stødt steget med tre til fem nye kommuner om året. Således var der ved udgangen af 2018 23 kommuner, som havde røgfri arbejdstid.

Den positive udvikling med røgfri arbejdstid i de danske kommuner fortsætter i 2019, og det går stærkt. Med otte kommuner, som allerede har indført røgfri arbejdstid i år, er det samlede antal nu oppe på 31. Samtidigt har mange kommuner allerede taget stilling og yderligere 13 kommuner forventes at indføre røgfri arbejdstid i løbet af 2019, 2020 og 2021.

I Hjerteforeningen oplever vi, at et stigende antal kommuner henvender sig, fordi de ønsker at indføre røgfri arbejdstid og dermed søger råd og vejledning samt værktøjer til, hvordan den gode proces sikres. Derfor er der ingen tvivl om, at den tendens, vi ser, vil fortsætte og at der i løbet af de kommende år vil være flere kommuner, som tager skridtet og indfører røgfri arbejdstid.

For at se hvilke kommuner, der har røgfri arbejdstid og hvordan de fordeler sig rundt i landet, læs mere her.