Ingredienser

• 1 tsk. salt
  • Peber

Tilberedning

Skær kødet i strimler og dup dem let med køkkenrulle. Bland hvedemel med paprika, salt og peber og vend kødet heri.
Pil og hak løgene. Rens champignon og skær i skiver. Skræl gulerødder og pastinakker og skær i små tern.
Steg bacon sprødt i en tykbundet slip let gryde og tag det op. Steg løg, champignon og gulerødder et par minutter til det er gyldent og tag det op.

Varm olien i en gryde og brun kødet. Tilsæt tomatpure, grøntsager og bacon og hæld fond på. Kom laurbærblade i gryden og lad kødet simre i ca. 2 timer. Rør mælk med majsstivelse og kom i gryden til kødet under omrøring. Kog i ca. 2 min. og smag til med salt og peber.

Skræl kartofler og jordskokker og kog dem møre med timian i en gryde med rigeligt vand. Afdryp og kom kartofler og jordskokker i en skål – uden timiankviste – og mos dem mens du gradvis tilsætter mælken – du kan evt. lune den lidt forinden. Mosen skal være cremet og luftig. Smag til med salt og peber.

Server med kartoffel-jordskokke mos.

LK2020-8