GIV LIV

Nivau B

Velkommen til niveau B

Du kan vælge at starte på niveau B, hvis der er gået mere end fire uger siden din operation gennem brystbenet - eller
hvis du tidligere har været vant til at dyrke motion og føler dig klar til at træne igen.

Programmet indeholder øvelser for nakke og skuldre samt fem øvelser, hvor både arme og ben aktiveres.
Det stiller krav til de store muskelgrupper, og kredsløbet presses lidt mere end på niveau A.

Husk altid at mærke efter og tilpas øvelserne til dit niveau.

Du kan også få mere viden og inspiration nedenfor.

Rigtig god fornøjelse.

Hjertelinjen

Ring gratis til Hjertelinjen på 70250000 alle hverdage fra 9-16. Hjerteforeningens rådgivere er hjertesygeplejersker, diætister, fysioterapeuter, socialrådgivere og psykologer.

Gode råd og øvelser

Lær om dit hjerte - deltag på webinar

I Hjerteforeningen afholder vi webinarer for hjertepatienter og pårørende.

Vi tilbyder webinarer om mange forskellige hjertesygdomme og problemstillinger.

Angst og motion

Mennesker som har fået konstateret hjertesygdom kan opleve utryghed eller ligefrem angst, når de skal starte eller genoptage et fysisk aktiv liv.

Spørgsmål som ”kan mit hjerte nu klare det?” og ”er det godt at blive forpustet” dukker naturligt op.

hu

Hjertemotion

Hjertemotion er Hjerteforeningens motionstilbud til hjertepatienter og pårørende, der for nylig har afsluttet et rehabiliteringsforløb i region eller kommune.

Hjertemotion tilbydes som fysiske hold samt online videoer, så du kan træne hjemmefra når det passer dig.