Avatar

Hvad: Styrkeprøven

Hvornår: Fire-fem gange om året

Hvor: Rundt omkring i landet

Hvem: Børn og unge med medfødt hjerte-kar-sygdom

Styrkeprøven er et tilbud fra Børnehjertefonden til dig, som er ung og hjertesyg. Du kan være med i Styrkeprøven på to forskellige måder.

For det første kan du komme med på Styrkeprøvens svømmehold, som er et nationalt svømmehold for dig på 10-15 år med en medfødt eller tidlig erhvervet hjertefejl. Styrkeprøvens svømmehold mødes fire weekender i løbet af året og træner op til Den Store Svømmedag, hvor man svømmer så langt man kan. Der er altid en hjertelæge til stede.

Tilmeld dig ved at sende en mail til Børnehjertefonden på mail rikkem@hjerteforeningen.dk.

Læs mere om Styrkeprøvens svømmehold her

Den anden mulighed er, at blive en del af Styrkeprøvens cykelhold, som er et tilbud til dig over 14 år med en medfødt hjertesygdom. Styrkeprøvens cyklehold mødes fem gange om året for at træne op til forskellige cykelløb og hygge sig sammen. Til den sidste samling gennemføres Tour de Vest på 70 km. Du får udleveret en racercykel ved den første samling, men du behøver ikke at have erfaring med en racercykel for at være med. Hvis du gennemfører Styrkeprøven må du beholde cyklen.

Tilmeld dig ved at sende en mail til Christian Helth Louby på chlouby@youmail.dk eller Gert Palner på gert.palner@mail.dk, hvor du angiver navn, adresse, fødselsdato, medlemsnummer, telefon og mail for dig og eventuelt dine forældre.

Læs mere om styrkeprøvens cykelhold her