Danmarks smukkeste Cityløb og som noget nyt, nu også med en gangrute. Deltager du, så støtter du Hjerteforenigens kamp for at redde liv

Dato: 22/09/2019

Sted: Østerbro stadion

Information

Friløbet blev sidste år 100% foreningsejet, og arrangørklubben Københavns Idræts Forening er nu i gang med at udvikle løbet. Derfor vil der i år også være en gangrute. Til både løbet og gangruten vil der følge et væskebælte med i prisen, dette for at reducere plastikkrusene ude på ruten og dermed gøre løbet mere miljøvenligt. Der vil dog være et begrænset omfang af kobber til løberne.

Når du har tilmeldt dig, vil du løbende modtage informationer om tidspunkter, lokationer og andet relevant løbsinfo.

Indtil 9. juni: 179,- + gebyr
10. juni til 25. august: 199,- + gebyr
Fra den 26. august: 219,- gebyr

Hvis du gerne vil tilmelde en virksomhed/gruppe/fællesskab/forening (for min. 30 tilmeldinger) så skriv til [email protected] for nærmere aftale herom.

Friløbet

Distancen er altid 10 kilometer og turen går mod Den Lille Havfrue, forbi Gefionspringvandet, herefter kan du nyde udsigten til Operaen og Holmen inden du drejer ind på Amalienborg Slotsplads. Turen tilbage til Østerbro stadion tager dig igennem Kastellet og en tur langs søerne, inden der afsluttes igennem Fælledparken og de sidste 200m løbes inde på Østerbro Stadion.

Starten går 9:30 på Østerbro Stadion.

Gå ”En dansk mil” for Hjerteforeningen

Som noget nyt, kan du i år også gå dele af Friløbet – helt præcist ”En dansk mil” (7,532km). Hvor der samles penge ind til Hjerteforeningen. Starten foregår også på Østerbro Stadion, og man bevæger sig herefter ad Østerbrogade, ned ad Classensgade og mod Den Lille Havfrue. Forbi Gefionspringvandet og den Engelske Kirke for derefter at gå igennem Kastellet, tilbage ad Classensgade og Østerbrogade inden man slutter på Stadion. – starten går 5 min efter løbet (9:35)

Bemærk at alle deltagere på gangruten skal overholde færdselsreglerne og følge Hjerteforeningens app.

Støt en god sag

For hver tilmelding går 20 kroner til Hjerteforeningen, så støt en god sag og meld dig til Friløbet, hvad enten det er gangruten eller løberuten.

Tilmeld mig

Friløbets hjemmeside