466.000 danskere lever i dag med en hjerte-kar-sygdom, og ca. 1 million danskere lider af forhøjet blodtryk. Konsekvenserne af en hjerte-kar-sygdom kan være voldsomme for både hjertepatienterne og deres familier. Ud over de fysiske symptomer lider mange efterfølgende af angst og depression, så der er hårdt brug for Hjerteforeningens arbejde. Hjerteforeningen forsker i hjerte-kar-sygdomme, forebygger og rådgiver hjertepatienterne og deres familier. Og det nytter. Men vi kan ikke gøre det alene, vi har brug for støtte!

Hjerteforeningen afholder landsindsamling søndag den 22. april 2018. Vi er stærkt repræsenteret i hele landet, men der er brug for hver eneste indsamler.

Meld dig som indsamler og gør en livsvigtig indsats, når Hjerteforeningen samler ind for hjertet. Din indsats gør en forskel og er med til at forbedre livet for mange mennesker og deres familier.

Hjerteforeningen støtter forskning – og det nytter!
Takket være forskningens mange resultater lever flere og flere hjerte-kar-patienter i dag et godt liv. For eksempel har forskning resulteret i, at man nu ved, at ved en akut blodprop i hjertet er ballonåbning – og ikke blodpropopløsende medicin – den bedste behandling. Med denne viden får hjertepatienter i dag en bedre behandling til gavn for alle, som rammes af en blodprop i hjertet.

Vi har brug for dig som indsamler
En hjerte-kar-sygdom kan ramme både børn og voksne, og Hjerteforeningens arbejde med forskning, forebyggelse og rådgivning sikrer fokus på området og er med til at redde liv.

Der er brug for hver eneste krone, der bliver lagt i indsamlingsbøtterne, og jo flere, der stemmer dørklokker, jo større en forskel kan vi gøre. Derfor har vi brug for dig som indsamler.

Brug to-tre timer af din søndag på gaderne i den 22. april 2018 og hjælp hjertesagen til nye resultater – nu og i fremtiden.

Meld dig som indsamler til Hjerteforeningens landsindsamling på hjerteforeningen.dk/landsindsamling.

For yderligere information kontakt Hjerteforeningens administration på e-mail: indsamling@hjerteforeningen.dk eller tlf.: 7025 0000.