Turen går rundt om Vedsted sø. På turen kan du opleve strandbredden ved badebroen, vi går rundt om søen, forbi præsteboligen, du vil muligvis se lystfiskere der fanger sig en fisk. Søen er en af de reneste søer i Sønderjylland, og en af de eneste søer, der er egnet til badning. Søen bringer derfor stor glæde hos de lokale i Vedsted og omegn, men også folk der kommer udefra. Turen rundt er enten 1,7 km eller 2,5 km hvis man går den længere tur. Vedsted Sø er handicapvenlig da der er handicapvenlige adgangsveje, omklædning og toilet og i sommerperioden er der badelift.

Desuden finder du borde og bænke i området, så du kan nyde en medbragt frokost i naturskønne omgivelser.

Til jer der kan lide at bade i de kolde perioder. Der er etableret en sauna, som er tændt i perioden 15. oktober til 15. april. Så nu kan du få varmen igen efter en tur i søen!

Motion er godt for hjertet, Gå-motion styrker hjertet. Aktive skridt er med til at sænke både kolesteroltallet, blodtrykket og vægten, og så er det nemt at gå.

Vi ved, at et aktivt liv sammen med andre bidrager positivt til både vores mentale sundhed og vores helbred. Desuden er det nemmere at fastholde en sund og aktiv livsstil i et fællesskab. Det er motiverende, sjovt og hyggeligt at gå sammen. Du behøver blot at snøre et par gode sko og gå ud ad døren – så er du i gang. Tag gerne en ven eller et familiemedlem under armen, der kan gå med, alle der kan gå kan gå med!