Hjertestien er beliggende i en af Aalborgs populære centrumparker. Hele turen foregår i Mølleparkens skovklædte og kuperede terræn.

Stien henvender sig primært til ikke øvede motionister, og den er fortrinlig til stavgang. Trapper og det kuperede terræn gør stien uegnet for gangbesværede og kørestolsbrugere.

Skovbakken er en del af Mølleparken, som er et stort parkanlæg anlagt i 1933-34 med fantastisk udsigt over Aalborg, Limfjorden og Gjøl.

Skovdalens atletikstadion blev indviet i 1913. Stadionet ligger smukt omkranset af skov på alle sider.

Urbans kælder er et levn fra bryggeriet Urban. Det underjordiske kælderanlæg blev anvendt som øl-kælder. Efter perioder som ostelager og Jazz klub er gangene nu overladt til flagermus. Bl.a. den sjældne vandflagermus.

Har du spørgsmål om hjertestien, aktiviteter og lignende, er du velkommen til at kontakte lokalforeningen Aalborg.