Byparkens Hjertesti er centralt beliggende midt i Tårnby Kommune, hvor den i sin tid er etableret på det gamle motorvejsareal i forbindelse med bygning af Øresundsbroen. Parken er meget smuk og starter ved Vandtårnet med kanaler, vandskulptur og vandfald.

På landjorden er der i hele parkens forløb masser af bænke, borde og græsarealer der inspirerer til at tage madkurven med. Parken er rigt dekoreret med træskulpturer, hvor man kan lave diverse strækøvelser. Der er træflyvere på spiraler, sandkasse, skatebane, basketbane og petanquebaner.

Tårnby Kommune har opsat motionsudstyr i Byparken, som sagtens kan indgå som aktivitet på en vandre- motions- eller cykeltur. Hjertestien fortsætter efter Byparken ad Gammel Kirkevej forbi tennis- og badmintonhallen og fodboldbanerne til den ender ved Kastrup Boldklubs Klubhus.

Har du spørgsmål om hjertestien, aktiviteter og lignende, er du velkommen til at kontakte lokalforeningen Dragør/Tårnby.