Hjertestien går hele vejen rundt om Aarslev Engsø og derudover igennem skov, by og bebyggelse.

Undervejs er der en legeplads, mulighed for at sidde ned på bænke osv. og rigt fugleliv.

Stien er egnet til både picnic, cykling, løb og barne- klapvogne.

Lokalforeningen Aarhus har lavet et turforslag. Turforslaget giver et godt indtryk af Årslev Engsøs geologiske placering i Aarhus Ådal. Ruten veksler mellem udsigtspunkter med frit udsyn over søen og store engarealer. På sydsiden fører stien gennem et lille stykke privat skov og ad den nedlagte Hammelbane forbi herregården Constantinsborg.

Turen er på 8,5 km og kan kombineres med vandreruten ”Rundt om Brabrand Sø”, der er på godt 9,2 km.

Har du spørgsmål om hjertestien, aktiviteter og lignende, er du velkommen til at kontakte lokalforeningen Aarhus.