Det er vigtigt at samle dit hold, inden træningsmakkere tager hjem. Herved kan du sikre, at alle folk er kommet hele vejen med rundt på din rute, og samtidig giver det mulighed for at snakke om træning og andet, som optager dine træningsmakkere. Enhver træning bør afsluttes med aktiviteter med meget lav intensitet og strækøvelser. Dette hjælper udøverne til at komme sig hurtigere oven på et træningspas. Let aktivitet kan være 10 minutters gang på forskellig måde, der ikke stiller store fysiske krav. Strækøvelser kan være en naturlig del af afslutningen på træningsforløbet. Ved strækøvelser skal musklen holdes i yderstillingen i minimum 30 sekunder.

Hjerteforeningen anbefaler:

Hjerteforeningen anbefaler at afslutte træning med en nedkølingsperiode på 5-10 minutter, hvor intensiteten på øvelserne er lav. Det kan fx være gang, afspænding og strækøvelser for at højne.

Inspiration til øvelser