GIV LIV

Rådgivning

Ring gratis til Hjertelinjen på 70250000 alle hverdage fra 9-16.

Hjerteforeningens rådgivere er hjertesygeplejersker, diætister, fysioterapeuter, socialrådgivere og psykologer.

Rådgiverne sidder klar til at støtte og vejlede patienter og pårørende – også i forbindelse med coronavirus.

Du kan også læse mere om coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona.

Hjertelinjen

Ring gratis til Hjertelinjen på 70250000 alle hverdage fra 9-16.

Online videorådgivning
Hjerteforeningens patientstøtte

Har du brug for at tale med en, der har eller har haft hjerte-kar-sygdom inde på livet og som kender til de tanker og bekymringer, som kan følge med, så kontakt Hjerteforeningens patientstøtter.

Når sygdom rammer, er det naturligt at blive overvældet af spørgsmål, svære følelser og tvivl. Mange synes, det er svært at tale med nære og kære, fordi de ikke ønsker at bekymre dem.

Det er vores erfaring, at mange har stor glæde af at tale med en ligesindet. Derfor tilbyder Hjerteforeningen, at du kan tale med en patientstøtte – en person, der selv er eller har været hjertesyg og kommet godt videre i livet.

Patientstøtten stiller sig til rådighed med telefonsamtaler/eller videosamtaler online.

De lytter til dig, stiller spørgsmål og de fortæller også gerne, hvis du har spørgsmål til deres hjertesygdom og forløb. Hjerteforeningens patientstøtter ønsker med deres erfaring at støtte og hjælpe dig, med det du har brug for at tale om – ingen skal stå alene, når lynet slår ned.

Se galleriet nedenfor og kontakt en patientstøtte, der har samme diagnose som dig.

Kontakten til patientstøtterne formidles af Hjerteforeningen. Du kan henvende dig på en af følgende måder:

• Find den person, du gerne vil tale med. Tryk på billedet og udfyld kontaktformularen

• Udfyld kontaktformularen nederst på siden, hvis du ikke har nogle præferencer i forhold til hvem, du gerne vil tale med

Hjerteforeningen behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen. Du kan læse mere om vores behandling af dine oplysninger og dine rettigheder på www.hjerteforeningen.dk/persondatapolitik

Mange synes, det kan være svært at tale med nære og kære, fordi de ikke ønsker at gøre dem kede af det. Det er vores erfaring, at mange har stor glæde af at mødes med og tale med ligesindede. Hjerteforeningen tilbyder, at du kan tale med en patientstøtte, som er en person, som selv er eller har været hjertesyg.

Se galleriet her.

En frivillig forælder er en forælder til et hjertesygt barn, som nu har overskuddet til at hjælpe andre i en lignende situation. En frivillig forælder har en helt særlig og umiddelbar forståelse for den situation, du er i, og kan frem for alt lytte og dele erfaringer med dig på en praktisk og respektfuld måde. Se galleriet her.

Du kan også besøge Børneklubbens hjemmeside, som har et landsdækkende netværk af hjertebørnsforældre.