Kan du svare ja til følgende punkter, er dette instruktørkursus måske noget for dig:

• Vil være med til at gøre genoplivning til en folkesag
  • Er interesseret i at undervise andre i hjertelungeredning (HLR) og brug af en AED (hjertestarter)
  • Kan du deltage på et 2 dages instruktørkursus samt videreformidle viden og budskaber herfra
  • Kan du se dig selv agere i en mindre undervisningssituation – hvor du bl.a skal ned på knæ og præsentere en genoplivningssituation på gulvet
  • Kender du nogle i dit netværk, som kunne tænke sig at få en gratis instruktøruddannelse og efterfølgende afvikle kurser for Hjerteforeningen i lokalområderne

Hjerteforeningen og Dansk Råd for Genoplivning er gået sammen om at udvikle et 30 minutters introduktionskursus i genoplivning. Som instruktør bliver du klædt på til at uddanne borgere i dit eget lokalområde i de 30 minutters introduktionskurser i genoplivning. Du vil være med til at udbrede basal viden om genoplivning og få flere danskere til at træde til og turde at handle ved hjertestop.
Som frivillig instruktør forpligtiger man sig til at afholde minimum 10 genoplivningskurser i løbet af projektets 3-årige periode i sit lokale område. Uddannelsen som instruktør er gratis, og eventuelle udgifter i forbindelse med transport m.m. vil blive refunderet.

Instruktørkurserne gennemføres i hele landet fra efteråret 2017 og i de følgende 2 år.

Hvis du gerne vil tage del i Giv Liv som frivillig instruktør, så udfyld nedenstående formular, og du vil blive kontaktet.