GIV LIV

Inspiration til din gåtur

Uanset om du er nybegynder eller garvet gå-entusiast, kan det være nyttigt med inspiration til din gåtur. Måske vil du gerne udforske dit lokalområde, eller har du lyst til at give dine gå-fæller en særlig oplevelse med på vejen? Her på siden har vi samlet ideer til, hvordan du kan variere din gåtur og få nye oplevelser sammen med andre.

Gode råd og inspiration til din gåtur

Det er dejlig ukompliceret at gå en tur. Du skal bare sætte den ene fod foran den anden for at komme ud at nyde den friske luft og årstidernes forskellighed.

Her får du inspiration til, hvordan du kan variere din gåtur.

Få inspiration af naturnørden

GÅ MED samarbejder med Jonas, som er naturvejleder og ifølge ham selv - en rigtig naturnørd. Hver måned fortæller Jonas om, hvad der rør sig i naturen lige nu.

Se med, og bliv inspireret til din næste gåtur.

Tips til din gåtur

20090101hjertesti

Gå på opdagelse i lokalområdet

Det er nemt og trygt at komme afsted, hvis du benytter en af de mange afmærkede ruter, som findes i Danmark.
På de mere end 220 Hjertestier i hele landet venter gode naturoplevelser til fods.

Udklip

Sanketur i sommermånederne

Det er blevet populært at sanke – at samle sine egne spiselige råvarer i naturen - og du behøver ikke at være ekspert for at komme i gang.
At samle noget spiseligt undervejs kan være en god mulighed for at føje en ekstra sanselig dimension til din gåtur. Tag en kurv eller en pose med og se hvad du finder på din vej. I sommermånederne kan du fx samle hindbær, blåbær, hyld, hyben og kantareller - hvis du er rigtig heldig.

eating-5357025_1280

Uden mad og drikke

Selv en simpel klapsammenmad og en kop medbragt kaffe fra termokanden smager bare himmelsk i det fri. Samtidig kan en fælles pause, hvor I nyder jeres medbragte mad - et stykke frugt eller kage, være en god måde at styrke fællesskabet og lære hinanden bedre at kende på. Langs de fleste afmærkede ruter findes borde og bænke, hvor I kan hvile benene og nyde en frokost i det grønne. Og husk altid en flaske vand – særligt på varme dage.

Naturuge website

Gåtur i Naturens Uge

Naturens Uge i uge 36 i september er én lang fejring af vores allesammens natur. Formålet er at åbne naturen for børn og voksne, og årets tema er ”Naturen tæt på dig”. Så hvad er mere oplagt end at udforske den lokale natur på en gåtur?

20220630__Gaagrupper_HF_356_GÅ MED MIG

Bliv gå-vært i GÅ MED

Har du lyst til at skabe et lokalt gå-fællesskab til glæde for dig selv og andre? Lige nu søger vi gå-værter i hele landet, som har lyst til at gøre en forskel.

Om GÅ MED

GÅ MED er en kerneaktivitet i Hjerteforeningen og et gratis tilbud til dig, som ønsker at være en del af et gå-fællesskab med højt til loftet og plads til alle.

Gå Med - værktøjskasse

Som GÅ MED-vært har du adgang til vores værktøjskasse, hvor du kan finde alt fra NarturNørds videoer, optagelser fra onlinekurser og materialer.

01_GÅ-MED_Vignet_Navnetraek_Orange_RGB

Kontakt GÅ MED teamet