GIV LIV

Forskningsprojekt sætter fokus på arbejdslivet efter hjertesvigt

Vi har brug for din hjælp! Vi søger netop nu personer med hjertesvigt, der har lyst til at fortælle om deres oplevelser med at vende tilbage i arbejde. Med din hjælp kan vi forbedre støtten til danske hjertepatienter.

Baggrund

Hjerteforeningen arbejder for, at alle der rammes af hjertesygdom, vender godt tilbage til livet.
For personer i den arbejdsdygtige alder indebærer det også en god tilbagevenden til arbejdslivet. Nyere forskning peger dog på, at mange personer med hjertesygdom oplever vanskeligheder
med at vende tilbage i arbejde. Derfor undersøger forsker i Hjerteforeningen og ved Københavns Universitet Sidsel Marie Bernt Jørgensen, hvordan støtten til arbejdsfastholdelse efter hjertesygdom kan forbedres.

Deltag i forskningsprojektet og hjælp os med at blive klogere

Vi søger netop nu personer med hjertesvigt, der har lyst til at fortælle om deres oplevelser med at vende tilbage i arbejde. Interviewet vil handle om dine oplevelser forbundet med at skulle vende tilbage i arbejde – eller ikke vende tilbage i arbejde.

Hvordan

Deltagelse i forskningsprojektet indebærer et interview af ca. en times varighed i juni-september 2022. Du vælger selv, hvor interviewet skal foregå. Det kan fx være i dit hjem, på din arbejdsplads, på Københavns Universitet eller i Hjerteforeningen.

Hvem

Vi søger personer under 60 år, som var i arbejde da de blev syge, og som er blevet diagnosticeret med hjertesvigt inden for 6 og 24 måneder. Vi søger personer fra hele landet, og man behøver ikke være vendt tilbage i arbejde for ar deltage.

Tilmeld dig forskningsprojektet

Vi bruger din e-mailadresse til at kontakte dig for at fortælle mere om undersøgelsen og evt. lave en interviewaftale. Du kan læse mere om, hvordan vi behandler personfølsomme oplysninger her.

Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

GDPR

Undersøgelsen overholder naturligvis alle GDPR-retningslinjer, og du kan her læse mere om, hvordan vi behandler personfølsomme oplysninger. Interviewet gennemføres af forsker i Hjerteforeningen Sidsel Marie Bernt Jørgensen.

Interviewet lydoptages, og det, du fortæller, vil kun blive brugt i anonymiseret form, således at du ikke kan genkendes. Du kan til enhver tid vælge at trække din deltagelse tilbage. Dog kan udgivne artikler baseret på interviewmaterialet ikke trækkes tilbage.

Vil du deltage eller har du spørgsmål
Ønsker du at deltage i et interview eller har du spørgsmål, kan du altid kontakte forsker i Hjerteforeningen Sidsel Marie Bernt Jørgensen[email protected] eller 33670013.
Du kan også udfylde felter her på siden og blive kontaktet.