448_Lob_barn_mand_kvinde

Løb med Hjerteforeningens løbeprogrammer

Hjerteforeningen har udarbejdet tre forskellige løbeprogrammer: Et til dig, der ikke er vant til at løbe, et til dig, der har haft en længere løbepause og et til dig, der har behov for at øge din løbedistance på en god måde.

Når du skal i gang med at løbe, at det vigtigt, at du er godt forberedt. På den måde undgår du bedre skader, og du får mest muligt ud af din løbetræning.

5 kilometer på 10 uger
Programmet er udviklet til dig, der ikke er vant til at løbe.

10 kilometer på 10 uger
Programmet er udviklet til dig, der er vant til at løbe korte ture, men har et mål om at kunne løbe 10 kilometer.

13 kilometer på 13 uger
Programmet er udviklet til dig, der er vant til at løbe korte ture, men har et mål om at kunne løbe 13 kilometer.

Har du aldrig løbet før?
Start med at følge programmet 5 km på 10 uger. Når du har gennemført det, kan du begynde på programmet 13 km på 13 uger.

Har du brug for rådgivning i forbindelse med din løbetræning, kan du kontakte Hjertelinjen.

Før du går i gang med at løbetræning