Bliv klar til at Gå med Hjerteforeningen og Ecco Walkathon ved at følge Hjerteforeningens Gå program. Få gode råd til, hvordan du får den bedste gå oplevelse.

Hjerteforeningen har udarbejdet to gå programmer: Et til dig, der ikke er vant til at gå ture og et til dig, der er vant til at gå ture regelmæssigt.

Når du skal i gang med at gå, at det vigtigt, at du ikke starter ud med en alt for lange ture til at starte med, da du kan få skader af at starte for hårdt ud.

Gå mindst to gange om ugen og nå dit mål.

Tilmeld dig ECCO Walkathon her

Programmer

Vælg det program, der passer bedst til din nuværende form – følg programmet, og nå dit mål.

6 km på 10 uger 

Gå programmet er udviklet til dig, som ikke er vant til at gå ture regelmæssigt, og som er i dårlig form.

10 km på 10 uger 

Programmet er udviklet til dig, der er vant til at gå ture på mellem 2-3 km en gang i mellem.

Gang som en del af din motion

Med Hjerteforeningens Gå programmer kan du på en god måde opnå en masse sundhed og træne dig op til at kunne gå langt og få gang ind som en naturlig del af din motion i løbet af en uge. Har du mod på mere intensitet i din motionsform, kan du også afprøve Hjerteforeningens løbeprogrammer

Har du brug for rådgivning i forbindelse med din løbetræning, kan du kontakte Hjerteforeningens motionseksperter.