GIV LIV

Træningsprogrammer

  • Gang

    Bliv klar til at Gå med Hjerteforeningen og Ecco Walkathon ved at følge Hjerteforeningens Gå program. Få gode råd til, hvordan du får den bedste gå oplevelse. Hjerteforeningen har udarbejdet to gå programmer: Et til dig, der ikke er vant til at gå ture og et til dig, der er vant til at gå ture… Læs mere »

  • Intervaltræning

    Sådan kan du intervaltræne Prøv Hjerteforeningens intervalprogram, som kan bruges i alle motionsformer med lidt god fantasi. Her har vi taget udgangspunkt i svømning. Start med at varme op ved at svømme stille og roligt i normalt tempo ca. 5-10 minutter. Derefter træner du intervaltræning de næste 15-20 minutter. Svøm en bane i et moderat tempo, hvor… Læs mere »

  • Løb

    Løb med Hjerteforeningens løbeprogrammer Hjerteforeningen har udarbejdet tre forskellige løbeprogrammer: Et til dig, der ikke er vant til at løbe, et til dig, der har haft en længere løbepause og et til dig, der har behov for at øge din løbedistance på en god måde. Når du skal i gang med at løbe, at det… Læs mere »

  • Øvelser med elastik

    Træning med elastik er en enkel og effektiv form for styrketræning, hvor du kan træne hele kroppens muskler, som i et motionscenter. Træningselastikken kan medbringes overalt; på arbejdet, i hjemmet, på ferie og i naturen. Den specielle træningselastik fra Hjerteforeningen giver dig en korrekt jævn modstand under hele bevægebanen, så du minimerer risikoen for skader… Læs mere »