GIV LIV

Forældrestøtte

Vi lytter til dig, stiller spørgsmål og fortæller også gerne om vores erfaringer med at have et barn med en hjertesygdom.

Hvem er forældrestøtterne?

Hjerteforeningens forældrestøtter er frivillige forældre til et barn med en hjertesygdom, som nu har overskuddet til at hjælpe andre i en lignende situation. De kender til de tanker og bekymringer, som kan følge med, når ens børn bliver ramt af sygdom, og livet forandrer sig.

Hvorfor er det godt at tale med en forældrestøtte?

Frivillige forældrestøtter tilbyder medmenneskelige samtaler med afsæt i egne erfaringer. De har en helt særlig og umiddelbar forståelse for den situation, du er i, og kan frem for alt lytte og dele erfaringer med dig på en praktisk og respektfuld måde. De ønsker med deres erfaring at støtte og hjælpe dig, med det du har brug for at tale om. Samtalerne kan derfor være med til at skabe håb for dig og din familie i en svær tid.

Telefonisk samtale med en forældrestøtte

Det er Hjerteforeningens erfaring, at mange har stor glæde af at tale med en ligesindet forælder til et barn med en hjertesygdom. Derfor tilbyder Hjerteforeningen, at du kan tale med en frivillig forælder telefonisk. Du kan booke en telefonisk samtale her, hvorfra Hjerteforeningen formidler kontakten.

Artikel

Håb og styrke til at komme videre i livet og tale med ligesindede. Det er, hvad Hjerteforeningens forældrestøtter kan give. Med dem kan du vende spørgsmål, følelser og udfordringer omkring det at være forældre til et barn med en hjertesygdom.

Find en forældrestøtte

Vores frivillige forældrestøtter har alle børn med forskellige hjertesygdomme.

Hvis du ønsker at tale med en af de frivillige forældre, har du mulighed for at booke en telefonisk samtale med dem.