GIV LIV

Forælderstøtte

Vi lytter til dig, stiller spørgsmål og fortæller også gerne om vores erfaringer med at have et barn med en hjertesygdom.

Hvem er forælderstøtterne?

Hjerteforeningens forælderstøtter er frivillige forældre til børn med hjertesygdom, som nu har overskuddet til at hjælpe andre i en lignende situation. De kender til de tanker og bekymringer, som kan følge med, når ens børn bliver ramt af sygdom, og livet forandrer sig.

Hvorfor er det godt at tale med en forælderstøtte?

Frivillige forælderstøtter tilbyder medmenneskelige samtaler med afsæt i egne erfaringer. De har en helt særlig og umiddelbar forståelse for den situation, du er i, og kan frem for alt lytte og dele erfaringer med dig på en praktisk og respektfuld måde. De ønsker med deres erfaring at støtte og hjælpe dig, med det du har brug for at tale om. Samtalerne kan derfor være med til at skabe håb for dig og din familie i en svær tid.

Telefonisk samtale med en forælderstøtte

Det er Hjerteforeningens erfaring, at mange har stor glæde af at tale med en ligesindet forælder til et barn med en hjertesygdom. Derfor tilbyder Hjerteforeningen, at du kan tale med en frivillig forælder telefonisk. Du kan booke en telefonisk samtale her, hvorfra Hjerteforeningen formidler kontakten. For kommende hjertebarnsforældre foreslår vi, at I kontakter Børnehjertelinjen her.

Artikel

Håb og styrke til at komme videre i livet og tale med ligesindede. Det er, hvad Hjerteforeningens forælderstøtter kan give. Med dem kan du vende spørgsmål, følelser og udfordringer omkring det at være forældre til et barn med en hjertesygdom.

Book en forælderstøtte

Vores frivillige forælderstøtter har alle børn med forskellige hjertesygdomme.

Hvis du ønsker at tale med en af de frivillige forældre, har du mulighed for at booke en telefonisk samtale med dem.