GIV LIV

Forældrestøtte

Tal med os, vi har alle børn, som lever med en hjertesygdom

Find en forældrestøtte

Vores frivillige forældrestøtter har alle børn med forskellige hjertesygdomme.

Hvis du ønsker at tale med en af de frivillige forældre, har du mulighed for at booke en telefonisk samtale med dem.

Fællesskaber og klubber

Vi tilbyder et stort fællesskab for børn, unge og deres pårørende. Alle i familien kan få oplysning, rådgivning og vejledning for at få en tryg og overskuelig dagligdag.

Bliv forældrestøtte

Er du forælder til et barn med en hjertesygdom, og har du lyst til at stille dig til rådighed med en meningsfuld samtale overfor forældre, der også har et barn med en hjertesygdom?

Og har du lyst til at være en del af Hjerteforeningens frivillige korps af forældrestøtter?

Den frivillige forældrestøtte har stor værdi. Forældre oplever følelsen af, at det er frivillige, der forstår dem og som kan relatere sig til den situation, som de er i. Det har stor betydning, at de frivillige selv har eller har haft hjertesyge børn. Det giver tryghed og håb. En tryghed i at vide at andre familier har klaret sig i gennem og et håb om, at det hele kan ende godt og at deres barn kan få et godt liv. Vores familier kan spørge de frivillige om alt. Der føles en nærhed og en følelse af at stå i samme båd, som kan være svær at skabe på et hospital og af mennesker, som ikke selv har stået i lignende situationer.

Vinni Stenholt, Leder TrygFondens Familiehus

Hjertelinjen

Ring gratis til Hjertelinjen på 70250000 alle hverdage fra 9-16.

Hjerteforeningens rådgivere er hjertesygeplejersker, diætister,

fysioterapeuter, socialrådgivere og psykologer.

Købmand Herman Sallings Fond støtter udbredelsen af forældrestøtterne

Salling_Fondene_RGB_POS hjemmeside