GIV LIV

Temamøder om tobaksforebyggelse

Hjerteforeningen har i partnerskab med Røgfri fremtid og Dansk Selskab for Folkesundhed arrangeret en række temamøder med førende tobaksforsker Charlotta Pisinger.

I de fire foredrag sætter Charlotta Pisinger forskellige tobaksrelaterede emner under luppen og opdaterer os med seneste viden på området.

Vi har allerede afviklet to af temamøderne, og herunder kan I finde slides og videooptagelser fra dagene.

De resterende to temamøder filmes også og vil være tilgængelige her på siden, umiddelbart efter arrangementerne har fundet sted. Nedenfor kan I se emner og datoer for temamøderne:

31/10-17: Rygning og unge: Rygning og social ulighed.

5/12-17: Hvilke udfordringer har vi inden for tobaksforebyggelse og hvordan kommer vi videre? Tobaksindustriens rolle.

For information og tilmelding, kontakt konsulent Tina Termansen på mail: tinat@hjerteforeningen.dk

Videooptagelser fra temamøderne

Rygning – en oversigt over aktuel viden

V. Charlotta Pisinger, forskningsoverlæge, Forskningscenter

for Forebyggelse og Sundhed

Temamøde om tobaksforebyggelse afholdt den 5. september 2017 hos Hjerteforeningen i København

Se slides her

Sådan screener Roskilde Sygehus hjertepatienterne

V. Charlotta Pisinger, forskningsoverlæge, Forskningscenter

for Forebyggelse og Sundhed

Temamøde om tobaksforebyggelse afholdt den 3. oktober 2017 hos Hjerteforeningen i København

Elektroniske cigaretter og andre nikotinholdige produkter. Hvad ved vi om dem, og hvad er deres plads i tobaksforebyggelsen?

Se slides her