Sundhedskonference 2017

Hjerteforeningen har hermed fornøjelsen at invitere til Sundhedskonference 2017,
der afholdes onsdag d. 20. september på Radisson Blu H.C Andersens Hotel, Claus Bergs Gade 7, 5000 Odense C.

Sundhedskonferencen er for Hjerteforeningens faglige netværk og andre fagpersoner inden for hjerte-kar-området.
Prisen er 850 kroner, og tilmelding er efter ”først til mølle” princippet.

Hurtige links

Vi har sammensat et spændende program med oplæg fra eksperter. På konferencen har du mulighed for at få den nyeste viden om behandling, rehabilitering, kost og fysisk aktivitet. Temaerne omfatter bl.a. om mental sundhed, palliation samt screening for angst og depression. Der vil desuden være en debat om kolesterolbehandling, bivirkninger og patientinddragelse.

I pauserne er der gode muligheder for at besøge Hjerteforeningens stande og tale med fagpersoner fra hele landet.

Vi glæder os til at se dig.

Kontakt
Henvendelser vedr. konferencen kan rettes til sundhedskonsulent Sidsel Marie Runz-Jørgensen på sidselmrj@hjerteforeningen.dk

Formiddagens program

Moderator ved formiddagens program: Kommunikationschef Jens Harder Højbjerg

Eftermiddagens program

Ved tilmelding skal du vælge én session før pausen og én session efter pausen. Du er velkommen til at kombinere sessioner på tværs af de tre overordnede emner. Læs mere om de enkelte sessioner i programmet

Psykosocial rehabilitering og palliation

Ernæring
– nye metoder og forskning

Rehabilitering og fysisk aktivitet

1. session
Psykosocial rehabilitering
– screening for angst og depression

Psykolog Anne Hvarregaard Mose, Hjerteforeningen;

Seniorprojektleder Stig Brøndum, Hjerteforeningen;

Fysioterapeut Claus Ostenfeldt Rasmussen, Sundhedscenter, Viborg Kommune

3. session
Nudging, ny vej til sunde vaner?

Klinisk diætist og coach i kognitiv psykologi Lotte Juul Madsen, Hjerteforeningen

5. session
Træningsbaseret hjerterehabilitering – mangler vi alternative rehabiliteringsmodeller til patienterne?

Post Doc Lars Hermann Tang REHPA – Videnscenter for Rehabilitering og Palliation, Region Syddanmark og Syddansk Universitet

14.15 Pause – kaffe/te, kage og frugt
Mød Hjerteforeningens tilbud på standene i forhallen

2. session
Palliation i praksis på
Hjertemedicinsk afdeling
– eksempler fra Vejle

Specialeansvarlig sygeplejerske Elin Fredsted Petersen og overlæge, Ph.d. Vibeke Brogaard Hansen, Hjertemedicinsk afdeling, Vejle Sygehus

4. session
Vores indre passagerer
– hvad kan du gøre for dine tarmbakterier, og hvad kan de
gøre for dig?

Professor Tine Rask Licht, forskningsleder for Tarmmikrobiologi og Immunologi, DTU Fødevareinstituttet

6. session
Hvor meget må og skal fysioterapeuterne ”presse” hjertepatienterne – kan det blive for meget?

Overlæge, klinisk lektor, Ph.d. Hanne Kruse Rasmusen, Sportskardiologisk Klinik, Hjerteafdelingen Bispebjerg og Frederiksberg Hospital

Gå til tilmelding