GIV LIV

Hjerteforeningens virtuelle Sundhedskonference

Vi glæder os til at se dig til anden udgave af Hjerteforeningens Virtuelle Sundhedskonference, som vil forløbe hen over efteråret 2020

I kraft af corona-situation var Hjerteforeningen nødsaget til at ændre Sundhedskonferencen fra et fysisk til et virtuelt arrangement. Konferencen blev afholdt den 29. september, og bød på tre interessante og læringsrige oplæg fra henholdsvis Selina Kikkenborg Berg, Julie Midtgaard og Chris MacDonald. Hjerteforeningen er utroligt glade for den store opbakning til deltagelse på dagen. Konferencen kan ikke genses, men du har mulighed for at hente materiale fra konferencen her.

Sundhedskonferencen slutter dog ikke her - Hjerteforeningen har mere viden og inspiration, vi ønsker at dele med jer, hvorfor vi tilbyder en gratis temarække af webinarer, der udbydes online via Hjerteforeningens faglige netværk, Fagnet.
Ved hvert webinar er der mulighed for at stille spørgsmål live til oplægsholderne, og optagelserne vil efterfølgende gøres tilgængeligt på Fagnet, hvis du ikke har kunnet følge med live. Du finder optagelserne her.

Webinarer

Opdatering på kostområdet, tirsdag d. 26. januar 2021 kl. 14.00-16.00

Fra kl. 14.00 - 15.00: Bivirkninger og lægemiddelinteraktioner ved brug af naturlægemidler.

Oplægget afholdes af Anna-Marie Schjerning, læge og Ann Banke, læge.

Oplægget vil handle om de hjertepatienter, der anvender naturlægemidler i tillæg til den traditionelle medicinske behandling, og hvilke komplikationer det kan have for patienten.

Fra kl. 15.00 - 16.00: Hjertekostskemaet

Oplægget afholdes af Lotte Juul Madsen, diætist og konsulent

• Dét siger guidelines om kost og kolesterol
  • Sådan kan den optimale ernæringsindsats sammensættes
  • Hjertekostskemaet – en del af ernæringsindsatsen

Tilmeldingsfristen er 24. januar.

OBS: Tilmeldingsfristen er 24. januar.