Hjerteforeningen har udviklet et nyt træningsunivers. ”Hjertetræning” er et gratis tilbud for både stabile hjertepatienter og alle andre interesserede, der ønsker inspiration til fysisk aktivitet og bevægelse.

De første fire træningsvideoer er produceret i samarbejde med Hjerteforeningens ambassadør, Thomas Evers Poulsen. Det er 15-minutters træningsprogrammer, der indeholder opvarmning, øvelser med puls og styrke og udstrækning. Undervejs i programmerne guider Thomas Evers Poulsen deltagerne, så de kan tilpasse øvelserne til deres eget, individuelle fysiske niveau.

– Vi er meget stolte over at kunne præsentere danskerne for vores nye motionstilbud, Hjertetræning, siger administrerende direktør i Hjerteforeningen, Anne Kaltoft.

– I tråd med sundhedsmyndighederne anbefaler vi i Hjerteforeningen fysisk aktivitet med høj intensitet mindst to gange om ugen. Vi har gjort træningen tilgængelig for alle helt gratis, fordi online-træning er særligt aktuelt nu, hvor de fleste grundet corona-krisen er afskåret fra at dyrke motion i større fællesskaber.

Videoerne består af tre træningsprogrammer. De er tilrettelagt af Hjerteforeningens fysioterapeut med grundlæggende øvelser inden for puls og styrke, samt en dansetræning, hvor Thomas Evers står for trin og bevægelser.

På ”Hjertetræning” er der udover træningsvideoer samlet gode råd om træning og kost fra Hjerteforeningens egne eksperter. Her kan man blive klogere på vigtigheden af at varme kroppen op og strække grundigt ud, og der er tip til at sammensætte den rigtige kost for at få mest mulig energi i dagligdagen.

Du finder træningsuniverset her.