Hjerteforeningens faglige online oplæg er en god og let tilgængelig måde at få et fagligt brush-up på sammen med dine kollegaer i en travl hverdag – se hvordan.

Af Stig Brøndum

Som noget nyt tilbyder Hjerteforeningen faglige online oplæg til sundheds-professionelle på hospitaler og i kommuner.

Ved et online oplæg er de sundhedsprofessionelle i dialog med oplægsholderen direkte via en skærm med netforbindelse. Det har sygeplejerske Louise Fredskilde Østergaard, Sundhedshus Svendborg, prøvet.

– Hvis vi skal ud af huset for at få faglige input, er vi sjældent mange sammen, og det er mere omkostningsfyldt både tidsmæssigt og økonomisk. De faglige online oplæg kan selvfølgelig ikke erstatte konferencer og seminarer, hvor vi kommer ud og møder andre kollegaer, men det er et rigtig godt supplement, siger Louise Fredskilde Østergaard.

Se en kort video om, hvad et online oplæg kræver rent teknisk og hvordan man i Sundhedshus Svendborg oplevede det.