Hjerteforeningen har sammen med Dansk Råd for Genoplivning udviklet et nyt koncept for genoplivningskurser; Giv Liv kursus – intro i genoplivning på 30 minutter.

Projektet, som hedder Giv Liv og er støttet af Østifterne, består grundlæggende af 30 minutters introduktionskurser i genoplivning. Formålet med disse korte kurser i genoplivning er at give flere danskere basal viden om genoplivning og få flere danskere til at træde til og turde at handle ved hjertestop. På den måde sikrer vi, at flere overlever et hjertestop uden for hospitalet.

Giv Liv har som ambition at undervise op til 30.000 danskere i genoplivning gennem de næste 3 år. Hjerteforeningen og Dansk Råd for Genoplivning vil derfor uddanne ca. 300 frivillige instruktører, som kan udbyde de 30 minutter introduktions kurser i genoplivning til andre borgere.

Frivillig instruktør i genoplivning
Som frivillig instruktør vil du være certificeret til at udbyde 30 minutters kurser i genoplivning. Det vil sige, at du bliver uddannet til at undervise og instruere andre borgere i genoplivning på 30 minutter.

I løbet af projektets 3-årige periode vil du som instruktør være forpligtet til at afholde 10 genoplivningskurser for grupper á 5-15 personer i dit nærområde. Du vil fungere som repræsentant for Hjerteforeningen, og Hjerteforeningen vil støtte dig i fht. organiseringen af Giv Liv-kurserne.

Uddannelsen som instruktør er gratis, og eventuelle udgifter i forbindelse med transport m.m. vil blive refunderet.

Tilmelding
Tilmeld dig via https://hjerteforeningen.dk/givliv/bliv-frivillig-instruktoer-genoplivning-hjertelungeredning/

Spørgsmål kan rettes til projektleder Rikke Primdahl – tlf: 51340307/mail: rprimdahl@hjerteforeningen.com

Eller til projektmedarbejder Nanna Marie Jensen – tlf. 28571489/mail: nmjensen@hjerteforeningen.dk