I samarbejde med kommunerne tilbyder Hjerteforeningen skræddersyet og gratis undervisning og faglig sparring. Sundhedsprofessionelle i kommunerne tilbydes blandt andet undervisning i forebyggelse, behandling og rehabilitering.

Hjerteforeningens undervisning er i dag et tilbud i flere kommuner. Målet er at alle kommuner kender tilbuddene, og at der er dialog om ideer og behov for samarbejdsforløb.

– Så tag en snak med din leder og hør, om jeres kommunen allerede har et samarbejde i gang, eller om lederen kender til Hjerteforeningens tilbud, opfordrer Anne Skjødt, der er udviklingskonsulent i Hjerteforeningen.

Derudover kan alle, der arbejder med hjertepatienter, altid blive opdateret med den nyeste viden inden for hjerteområdet og rehabilitering via Hjerteforeningens øvrige tilbud til fagprofessionelle via:

• faglige nyhedsbreve om nyeste viden og undersøgelser
  • deltagelse i Hjerteforeningens nationale sundhedskonferencer og faglige netværk
  • rådgivning og sparring med Hjerteforeningens sundhedsprofessionelle medarbejdere

– Endelig kan man altid ringe til Hjertelinjen, hvis man har brug for faglig sparring eller har konkrete spørgsmål. Det kan for eksempel være i forbindelse med, at man får en patient med en hjertesygdom, man ikke kender til, eller ny patientgruppe i rehabiliteringsfase II, som man ikke tidligere har arbejdet med, siger Anne Skjødt.

Læs mere om samarbejdet med kommunerne: Samarbejde inden for hjerte-kar-området – kompetenceudvikling, faglig sparring og patientstøtte.

Her på Fagnet kan du læse mere om Hjerteforeningens tilbud til fagfolk.

Læs mere om Hjertelinjen på www.hjertelinjen.dk
eller ring: 70 25 00 00.

Hjertelinjen er åben alle hverdage kl. 9-16