GIV LIV

Unavngivet 3

Har du også svært ved at navigere i sundhedsvæsenet? Bliver du forvirret eller udmattet af skiftende personale, komplicerede informationer, udsættelser af operationer eller mangel på klare svar om din hjertesygdom?

Så er du ikke alene. Hver dag bliver Hjerteforeningen kontaktet af hjertepatienter eller pårørende, der savner råd og vejledning til det danske sundhedsvæsen.

Derfor har vi samlet en række gode råd til dig, der kan hjælpe dig med at navigere i sundhedsvæsenet.

Læs et par af dem her på siden og meld dig ind i Hjerteforeningen – så får du løbende ny viden om hjertesygdom, gode råd til sund livsstil og ikke mindst tryg og uvildig rådgivning til sundhedsvæsenet.

Og ikke mindst: Du får vores medlemsblad Hjerteliv lige hjem i postkassen.

Her får du 2 gode råd til at finde vej i sundhedsvæsenet

1. Forbered dig!

Skal du til samtale med din læge, så forbered dig først. Skriv spørgsmål ned på forhånd, så du sikrer, at du får svar på alt, du er i tvivl om. Og prioritér gerne i dine spørgsmål: Hvad er det allervigtigste, som du har brug for at få afklaret? Og skriv svarene på dine spørgsmål ned under samtalen, så du ikke glemmer dem.

2. Hav tjek på, hvad du gør efter samtalen!

Hver gang, du går fra et møde i sundhedsvæsenet, skal du gå hjem med et overblik over, hvad du nu gør. Hvad er planen herfra? Skal du ændre noget i din livsstil? Tage en ny medicin? I så fald hvor ofte, og hvornår? Hvem skal du gå til, hvis du har spørgsmål? Fornemmelsen af at have helt styr på din sygdom kan fjerne mange af dine bekymringer.

GIF-Hjerteliv_01_2022_low

Vil du have 5 gode råd mere?

Få alle vores gode råd om at finde vej i sundhedsvæsnet i medlemsbladet Hjerteliv, der udkommer 30. maj.

Bl.a. giver vi dig råd om

• Dine rettigheder som hjertepatient
  • Hvad du kan bruge din patientvejleder til
  • Hvordan du får hjælp til de svære følelser

Bliv medlem og få alle vores gode råd i Hjerteliv!

Medlem BC integration (09.11.21 live)

“(Required)” indicates required fields

VÆLG MEDLEMSKAB(Required)
Hidden Hidden
Navn(Required)
Navn på partner(Required)
Adresse(Required)Start med indtaste din adresse, og klik dig så frem til den præcise adresse.

Betalingsoplysninger

Vi bruger oplysningerne til at oprette Betalingsservice for dit medlemskab.CPR-nummer bruges til at oprette Betalingsservice.Vi bruger dine kontaktoplysninger til at kontakte dig vedrørende Hjerteforeningens arbejde og formål. Læs mere om Hjerteforeningens behandling af dine personoplysninger og dine rettigheder her https://hjerteforeningen.dk/persondatapolitik/
HiddenHjerteliv(Required)

Gunnar Gislason, Gentofte. 25/09-14
Hjerteforeningen.

Meld dig ind i Hjerteforeningen i dag!

Når du er medlem, vil du kunne modtage Hjerteliv med posten.

Du kan også vælge at få tilsendt en mail med Hjerteliv som digitalt magasin, der kan læses på din computerskærm, tablet eller smartphone.