Klik på billedet eller her for at læse Hjerteliv

INDHOLD

FORBEREDELSE TIL FERIEN

• God rejse – også med hjertesygdom (s. 8)
    Når der kommer hjertesygdom i familien, kan det påvirke rejselysten og -modet. Men man kan sagtens rejse med hjertesygdom, siger Hjerteforeningens rådgiver Pernille Monsrud Strauss, som her kommer med gode råd til at gøre sig klar og tryg til ferien udenlands

HJERTESYGDOM – SØVNLØSHED

• God nat og sov godt (s. 11)
    Alle har brug for at sove, men for nogle volder det problemer. Dårlig søvn er et stigende problem blandt danskerne og ikke mindst blandt hjertepatienter, som oplever, at deres nattesøvn bliver afbrudt og forstyrret.
    Få gode råd til at sove godt
  • Det sker der, når du sover (s. 13)
    Vi bruger knap 25 år af vores liv på at sove. Hvad der sker, når vi lukker øjnene, har forskerne studeret siden 1950’erne. Dengang satte de elektroder på sovende mennesker og fandt ud af, at aktiviteten i hjernen ændrer sig. Groft sagt kan din søvn deles ind i fire faser i løbet af en cyklus, som gentager sig 4-6 gange i løbet af en nat
  • Jeg blev en dårlig udgave af mig selv (s. 14)