Klik på billedet eller her for at læse Hjerteliv

INDHOLD

TEMA: En helhjertet indsats

• Flere lever med hjerte-kar-sygdom (s. 11)
    Flere mennesker får hjerte-kar-sygdomme, og flere overlever og lever længere med sygdommene. Det betyder, at hjerte-kar-sygdom i fremtiden vil berøre op mod en million borgere i Danmark, enten som patienter eller pårørende. Hjerteforeningen arbejder for En helhjertet indsats
  • En helhjertet indsats (s. 12-13)
    Der er behov for en konkret handleplan, som er med til at sikre, at færre bliver ramt af hjerte-kar-sygdom, og at hjertepatienter får et sammenhængende behandlingsforløb og rehabilitering, der er tilpasset patienternes ønsker og behov
  • Helhjertede løsninger (s. 14-15)
    Baggrunden for En helhjertet indsats er baseret på en kortlægning af hjerte-kar-området, som tegner et billede af den aktuelle situation. Her er de vigtigste anbefalinger fra Hjerteforeningen
  • Politikernes mærkesager (s. 16)
    En helhjertet indsats er Hjerteforeningens konkrete bud på de største udfordringer på hjerte-kar-området og anbefalinger til at løse udfordringerne. Fokus er på det akutte beredskab, forebyggelse samt rehabilitering, men hvad er ifølge de politiske partiers sundhedsordførere de vigtigste mærkesager inden for hjertesundhed?
    Læs fire sundhedsordføreres svar her
  • En helhjertet indsats på Christiansborg (s. 17)
    Onsdag den 7. februar afholdt Hjerteforeningen sammen med Dansk Cardiologisk Selskab konference om visionerne på hjerteområdet. Sundhedsminister Ellen Trane Nørby (V) åbnede konferencen, og sammen med sundhedsordførere, eksperter, Hjerteforeningens formand og en hjertepatient blev der sat fokus på hjertesagen

HJERTEGALLA  – ÅRETS HJERTEREDDER