I Rådet for sund mad går medlemmerne sammen om, at alle spiser sundere i fremtidens Danmark. Det kan lykkes, fordi Rådet mobiliserer alle kræfter om en national indsats for sund mad og sundere måltider.

Rådet for sund mad består p.t. af 31 organisationer fra erhverv, forbruger- og sundhedsorganisationer, faglige organisationer, forskningsinstitutioner og myndigheder.

Rådet er sat i verden for at lykkes med noget, som medlemmerne ikke kan på egen hånd: At samle alle relevante aktører og indsatser på tværs af sektorer, så vi ved en fælles koordineret indsats kan realisere visionen om, at alle spiser sundere.

Rådet ønsker at samle, sammentænke og koordinere længerevarende initiativer i tre programmer. I 2019-21 samles vi om Danskernes madvaner, Generation Sund og Måltider som velfærd.

Programmerne er styrende for de aktiviteter, vi igangsætter og samarbejder om i Rådet. På den måde sætter programmerne retning for Rådets initiativer og aktiviteter. Dette skal sikre, at vi i Rådet altid arbejder på at realisere vores vision om, at alle spiser sundere.

Rådets samarbejde i de tre programmer skal bidrage til, at flere danskere i højere grad følger De officielle Kostråd fra Fødevarestyrelsen, og dermed får sundere madvaner.

Læs mere om Rådet for sund mad her.

Hjerteforeningens repræsentant Natasha Selberg kan kontaktes på [email protected]