GIV LIV

Genoplivning

• Årets Hjerteredder

Hvem skal være Årets Hjerteredder 2020? Kender du en, der har reddet liv? Måske endda dit liv? Nu kan du indstille vedkommende kandidat til at modtage Årets Hjerteredder 2020. Hvert år kårer Hjerteforeningen Årets Hjerteredder. Prisen går til en eller flere personer, der har handlet hurtigt og korrekt og ydet genoplivning, da den reddede person… <a href="https://hjerteforeningen.dk/det-goer-vi/foerstehjaelp-2/" title="Læs Genoplivning">Læs mere »</a>

• Film om hjertestart

• Find udbyder

Hjerteforeningen udbyder ikke længere eksterne kurser. Vi henviser til vores samarbejdspartnere i Dansk Råd for Genoplivning som udbyder kurser: Find udbydere her

• Genoplivning af børn

Det er heldigvis sjældent, at børn får hjertestop. Men skulle det ske, er det vigtigt, at du reagerer og tør handle. Få en vejledning her.   For børn gælder særlige forhold, men man kan altid give hjertelungeredning som til voksne, dvs. 30 tryk på brystkassen og 2 indblæsninger. Hvor hårdt, du skal trykke, tilpasser du… <a href="https://hjerteforeningen.dk/det-goer-vi/foerstehjaelp-2/" title="Læs Genoplivning">Læs mere »</a>

• Hjertestartere

• Hjertestop

• Spørgsmål og svar om genoplivning

Vi har samlet svarene på de oftest mest stillede spørgsmål om genoplivning herunder.   Hvor længe skal jeg fortsætte genoplivningen? Du skal fortsætte med genoplivning, så længe personen ikke har normal vejrtrækning, er ukontaktbar eller indtil ambulancen når frem. Selvom personen ser meget dårlig ud, er der fortsat håb om genoplivning. Hvis muligt få hjælp… <a href="https://hjerteforeningen.dk/det-goer-vi/foerstehjaelp-2/" title="Læs Genoplivning">Læs mere »</a>