Det gør vi

Børnebørnenes Madværksted

Mad knytter bånd og har afgørende betydning for vores sundhed og livskvalitet. Derfor har Hjerteforeningen startet et nyt projekt, Børnebørnenes madværksted, som har fokus på kostområdet. Madværkstederne er sjove og sunde madkursuser for børn og deres bedsteforældre. Projektets formål er at ændre tre generationers madvaner i sundere retning og at skabe større fællesskab på tværs af generationer. Projektet er et pilotprojekt, som er støttet af Nordea-fonden.

Her på siden kan du læse om Børnebørnenes madværksted. Du kan få indblik i projektet, og du kan få hjælp til at deltage på et kursus. Som kommune eller anden interessent kan du få viden om, hvordan du kan bidrage til projektet gennem et samarbejde med Hjerteforeningen.

”Vil bare sige, hold da op hvor fik jeg en glad datter hjem i går! Hun var så stolt, og så glad, og havde mad med hjem, som hun tog med i skole i dag! Hvor er det dog et fantastisk kursus I har lavet!! Er simpelthen så imponeret, og så har de både fået forklæde, kniv, viskestykke og ikke mindst en hel ny opskriftsbog!!” (Mor til deltager)