GIV LIV

Børnebørnenes madværksted

Foto: Hjerteforeningen/Keld Svendsen

Måltidet knytter bånd og har afgørende betydning for vores sundhed og livskvalitet. Derfor har Hjerteforeningen startet et nyt projekt, Børnebørnenes madværksted, som har fokus på mental sundhed og sund kost. Madværkstederne er sjove og sunde madkurser for børn og deres bedsteforældre. Projektets formål er at fremme relationen mellem børn og deres bedsteforældre og at ændre tre generationers madvaner i sundere retning. Projektet er støttet af Nordea-fonden.

Her på siden kan du læse om Børnebørnenes madværksted. Du kan få indblik i projektet, og du kan få hjælp til at deltage på et kursus. Som virksomhed, kommune eller anden aktør kan du få viden om, hvordan du kan bidrage til projektet gennem et samarbejde med Hjerteforeningen.

“Man kommer tættere på sin mormor, fordi man laver mad med hende. Det gør man ikke normalt”, barnebarn i Vallensbæk.

“Fuldstændig fantastisk oplevelse!! Utrolig godt tiltag, fantastiske lærere og glæden var stor efter hver gang!”, mor til deltager på Falster.

“Det kan svært at finde på nogle aktiviteter sammen bedsteforælder og barnebarn, så jeg synes, at det her er alletiders”, bedsteforælder i Assens.