GIV LIV

Børnehjertelinjen

Vi tilbyder gratis rådgivning for hele familien. Vi er her for jer, så brug os endelig!

Ring på 7025 0000 og få fat i en af Børnehjertelinjens eksperter.

Vi tilbyder samtaler med vores  børnehjertesygeplejerske, psykolog eller socialrådgiver.

Børnehjertelinjen er Hjerteforeningens telefoniske rådgivning med fokus på hjertesygdomme hos børn og unge.

Har du et meget konkret spørgsmål? Eller har du måske brug for at vide mere om et emne, som du synes, det er svært at snakke om?

Alle vores rådgivere har mange års erfaring indenfor børne/unge-området. Kan vi ikke hjælpe, kender vi nogen, som kan.

Hjerteforeningens nyhedsbrev om medfødt hjertesygdom, som udkommer en gang om måneden.

Her kan du downloade relevant materiale fra Hjerteforeningen med information til familier med et hjertebarn.

Videnscenteret samler og formidler viden om medfødt hjertesygdom.

Bodil Jørgensen, skuespiller

"Hjerteforeningens rådgivningslinje ’Børnehjertelinjen’ giver hjertebarnsfamilier mulighed for at få vendt tanker og følelser - og ikke mindst få svar på de mange spørgsmål, der naturligt fylder i hverdagen. Havde vi haft et lignende tilbud i 1996, da vores søn kom til verden og blev opereret i hjertet, er jeg sikker på, det havde givet os en ekstra tryghed.”

Bodil Jørgensen, ambassadør for Hjerteforeningen.

Foto: Les Kaner

Har du brug for at tale med en forælder, der også har et barn med en hjertesygdom, og som kender til de tanker og bekymringer, der kan følge med? Så kontakt Hjerteforeningens frivillige forælderstøtter.

Du kan møde Hjerteforeningens Børneklub i hele landet. Her kan du mødes med andre familier i samme situation, skabe et netværk og opleve positive ting sammen til glæde for alle hjertesyge børn, søskende og forældre.

Corona

Rådgiverne sidder også klar til at støtte dig i forbindelse med coronavirus.

Her kan du finde svar på de spørgsmål, som ofte stilles til Børnehjertelinjens rådgivere.

Forskning

Hjertebarnsfamilier lever med og mellem ekstreme yderpunkter

Ny ph.d.-afhandling inden for medicinsk antropologi ser nærmere på livet som hjertebarnsfamilie og de temaer, der er en del af hverdagen, når en familie har fået den hårdeste besked.

Hjerteforeningen og Børnehjertefonden støtter hvert år forskningen med mange millioner kroner

I 2020 støttede Hjerteforeningen hjerteforskningen med 31.764.000 kroner, og Børnehjertefonden støttede forskning i børnehjerter med 1.000.000 kroner

Verdens største studie om babyhjerter

Copenhagen Baby Heart skal give større viden om, hvor mange børn, der fødes med hjertesygdom samt afklare barnets gevinst ved at få foretaget en grundig hjerteskanning lige efter fødslen.

iStock-1147159733.jpg

Webinarer

Børneklubben er klar med to webinarer om livet med et hjertebarn. Der vil løbende komme flere webinarer til.

Børnehjertelinjen er støttet af:

Salling_Fondene_65454525
'danmark'+sygefors.-outl