af Rikke Morthorst
d. 31. januar 2017

Dans dig glad!!!

Vil I lære nye seje dansemoves og fede danseserier, så er det nu, danseskoene skal findes frem. Børnehjertefonden afholder nemlig den 23. september fra kl. 12-16 i København en sjov dansedag for hjertebørn og søskende til hjertebørn. Det er helt gratis at være med, og I vil få en dag med mange sjove oplevelser og hyggeligt samvær med andre i samme situation. Det er også ok at tage en ven eller veninde med til dansedagen, også selvom de ikke er medlem af Hjerteforeningen.

Dagen vil fra kl. 12-13.30 byde på undervisning i flere forskellige dansearter, og undervisningen varetages af den meget erfarne og anerkendte instruktør Elisabeth Dalsgaard, som selv ejer flere danseskoler og er en erfaren international underviser bl.a. på La Santa Sport. Det går ikke stille for sig, når Elisabeth underviser, og hendes timer er altid fyldt med god energi og mange grin. Danseerfaring er ingen forudsætning for at være med, da Elisabeth underviser på et niveau, hvor alle vil føle sig godt tilpas.

Efter frokostpausen fra kl. 13.30-14.00 med vådt og tørt til alle deltagere klør vi på igen med endnu mere dans, og alle vil helt sikkert, når dagen er omme, kunne mange flere dansetrin, end da vi startede. Skynd jer at melde jeres børn og deres venner til og få en hyggelig og sjov dag fyldt med god musik, mange grin og seje dansetrin.

Praktisk information

Hvem kan deltage?

For at deltage på danseweekenden skal man være 10-16 år og, man skal være indstillet på at være afsted hele dagen uden sin mor og far. Der vil på dagen være voksne med fra Børnehjertefonden, som sikrer, at dagen forløber efter planen.

Hvor skal vi være?

Dansedagen afholdes i København. Den endelige lokalitet er endnu ikke afklaret. Den endelige adresse meldes ud, så snart de sidste detaljer er på plads.

Hvad skal man medbringe?

Til dagen medbringes tøj til at danse i, et par gode indendørs sportssko og en drikkedunk. Der vil blive serveret frokost, en flaske vand, og lidt frugt i løbet af dagen. Børnene vil også få udleveret en t-shirt, når dagen starter, som de kan danse i.

Tilmelding

Tilmelding til Hjerteforeningens projektleder Rikke Morthorst senest den 5. september 2017 ved at sende en mail til rikkem@hjerteforeningen.dk. Angiv her barnets navn, alder, adresse, størrelse på t-shirt og kontaktoplysninger på forældrene. Angiv derudover også gerne, om barnet har en medfødt hjertesygdom, er søster/bror til et barn med en hjertesygdom eller er med som ven/veninde.

Hvad koster det?

Det er gratis at deltage. Transportudgifter dækkes ikke.

Hvor får jeg mere information

Ved spørgsmål kontakt da Rikke Morthorst på tlf. 33669942 eller på mail: rikkem@hjerteforeningen.dk

Program

Kl. 12.00-13.30                             Velkomst og dans m Elisabeth Dalsgaard

Kl. 13.30-14.00                             Frokost

Kl. 14.00-14.45                             Dans

Kl. 14.45-15.00                             Pause – eftermiddagssnacks

Kl. 15.00-16.00                             Dans

Kl. 16.00                                         Farvel og tak for i dag.

Vi glæder os til at se jer!

Er sved på panden og hyggeligt samvær noget for dig?

Er du født med en hjertesygdom og har du lyst til at få sved på panden sammen med andre børn og unge med medfødt eller tidligt erhvervet hjertesygdom, så er Hjerteforeningens svømme-, cykelhold eller dansehold måske lige noget for dig.

Hjerteforeningen tilbyder igen i 2017 børn og unge med en medfødt eller tidligt erhvervet hjertesygdom at være med på enten et cykel-, svømme eller dansehold, hvor både motion og socialt samvær prioriteres højt.

Styrkeprøvens svømmehold

For at deltage på svømmeholdet skal du være mellem 10 og 15 år, og din familie skal være medlem af Hjerteforeningen. Du skal kunne svømme minimum 25 meter uden hjælpemidler. Svømmeholdet mødes fire weekender om året rundt omkring i Danmark, hvor frivillige instruktører stiller op og underviser alle deltagerne efter niveau. Du er altid velkommen til at tage en forælder med til samlingerne. Ved årets første samling udleveres svømmetaske og svømmetøj. Derudover dækker Børnehjertefonden de fleste udgifter ifm. weekendsamlingerne.

De fire samlinger finder sted på følgende datoer:
22.-23. april (Fredericia)10.-11. juni (Muligvis Glostrup)19.-20. august (Fredericia)30.sep-1. okt (Muligvis Hørsholm/Hillerød)

Hvis du har spørgsmål eller gerne vil melde dig til, så kontakt projektleder Rikke Morthorst på rikkem@hjerteforeningen.dk eller på tlf. 33669942.

Styrkeprøvens cykelhold

For at deltage på cykelholdet skal man være fyldt 15 år, og derudover skal man være medlem af enten Hjerteforeningen eller GUCH. Cykelholdet mødes fem gange om året, hvor der både trænes og hygges. Det er ikke en forudsætning, at man har erfaring med at køre på racercykel. Ved årets første samling udleveres cykel og cykeltøj, og Børnehjertefonden dækker de fleste udgifter ifm. samlingerne. Som ny på holdet koster det dog 2.000 kr. at deltage, og har du været med før, så koster det 1.000 kr. Der er et begrænset antal pladser på cykelholdet, så hvis du har lyst til nye udfordringer på racercykel og nye cykelvenner, så skal du skynde dig at melde dig til, inden det er for sent.

I 2017 ligger cykelsamlingerne på følgende datoer:

1.-2. april (Holte)

6.-7. maj

Juni (dato ikke fastsat)

12.-13. august (Vejle)

2.-3. september (Tour de Vest)

Hvis du har spørgsmål eller gerne vil melde dig til, så kontakt Christian Helth Louby på chlouby@youmail.dk eller Gert Palner på gert.palner@mail.dk.