af Rikke Morthorst
d. 31. januar 2017

Styrkeprøvens cykelhold

Har du lyst til at køre på racercykel sammen med andre unge med hjertefejl, så er det nu, du skal tilmelde dig? På Styrkeprøvens cykelhold får du både sved på panden, kilometer i benene og nye venner, som du har det hyggeligt og sjovt med.

For at deltage på cykelholdet skal du som minimum fylde 15 år i 2018, og derudover skal du være medlem af enten Hjerteforeningen eller GUCH. Cykelholdet mødes fem gange fra april – september, hvor der både trænes og hygges. Det er ikke en forudsætning, at du har erfaring med at køre på racercykel, men du skal kunne sætte tid af til at træne løbende i mellem vores samlinger. Ved årets første samling udleveres cykel og cykeltøj, og du vil blive introduceret til at køre på racercykel af de frivillige holdledere.

Børnehjertefonden dækker de fleste udgifter ifm. samlingerne. Som ny på holdet koster det dog 2.000 kr. at deltage, og har du været med før, så koster det 1.000 kr. Der er et begrænset antal pladser på holdet, så hvis du har lyst til nye udfordringer på racercykel og nye cykelvenner, så skal du skynde dig at melde dig til, inden det er for sent.

I 2018 mødes cykelholdet på følgende datoer:

• 8. april (Holte)
  • 6. maj (Ishøj)
  • 3. juni (Hesselagerløbet)
  • 12. august (Vejle)
  • 2. september (Tour de Vest)

Hvis du har spørgsmål eller gerne vil melde dig til, så kontakt Christian Helth Louby på chlouby@youmail.dk eller Gert Palner på gert.palner@mail.dk.

Styrkeprøvens svømmehold

Er du lidt af en vandhund og har du lyst til at blive bedre til at svømme på et hold sammen med andre hjertebørn, så er det nu du skal tilmelde dig. På Styrkeprøvens svømmehold lærer du at svømme, og når du ikke er i vandet, så hygger du dig sammen med de øvrige deltagere.

For at deltage på svømmeholdet skal du være mellem 10 og 15 år, og din familie skal være medlem af Hjerteforeningen. Du skal kunne svømme minimum 25 meter uden hjælpemidler. Svømmeholdet mødes fire weekender fra april til oktober, hvor frivillige instruktører stiller op og underviser alle hjertebørnene efter niveau. Du er altid velkommen til at tage en forælder med til samlingerne. Ved årets første samling udleveres svømmetøj. Derudover dækker Børnehjertefonden de fleste udgifter ifm. weekendsamlingerne.

I 2018 mødes svømmeholdet på følgende datoer:

• 22. april (Fredericia)
  • 3. juni (Fredericia)
  • 19. august (Fredericia)
  • 30. september (Hørsholm??)

Hvis du har spørgsmål eller gerne vil melde dig til, så kontakt projektleder Rikke Morthorst på rikkem@hjerteforeningen.dk eller på tlf. 33669942.