Er sved på panden og hyggeligt samvær noget for dig?

Er du født med en hjertesygdom og har du lyst til at få sved på panden sammen med andre børn og unge med medfødt eller tidligt erhvervet hjertesygdom, så er Hjerteforeningens svømme-, cykelhold eller dansehold måske lige noget for dig.

Hjerteforeningen tilbyder igen i 2017 børn og unge med en medfødt eller tidligt erhvervet hjertesygdom at være med på enten et cykel-, svømme eller dansehold, hvor både motion og socialt samvær prioriteres højt.

Styrkeprøvens svømmehold

For at deltage på svømmeholdet skal du være mellem 10 og 15 år, og din familie skal være medlem af Hjerteforeningen. Du skal kunne svømme minimum 25 meter uden hjælpemidler. Svømmeholdet mødes fire weekender om året rundt omkring i Danmark, hvor frivillige instruktører stiller op og underviser alle deltagerne efter niveau. Du er altid velkommen til at tage en forælder med til samlingerne. Ved årets første samling udleveres svømmetaske og svømmetøj. Derudover dækker Børnehjertefonden de fleste udgifter ifm. weekendsamlingerne.

De fire samlinger finder sted på følgende datoer:
22.-23. april (Fredericia)

10.-11. juni (Muligvis Glostrup)

19.-20. august (Fredericia)

30.sep-1. okt (Muligvis Hørsholm/Hillerød)

Hvis du har spørgsmål eller gerne vil melde dig til, så kontakt projektleder Rikke Morthorst på rikkem@hjerteforeningen.dk eller på tlf. 33669942.

Styrkeprøvens cykelhold

For at deltage på cykelholdet skal man være fyldt 15 år, og derudover skal man være medlem af enten Hjerteforeningen eller GUCH. Cykelholdet mødes fem gange om året, hvor der både trænes og hygges. Det er ikke en forudsætning, at man har erfaring med at køre på racercykel. Ved årets første samling udleveres cykel og cykeltøj, og Børnehjertefonden dækker de fleste udgifter ifm. samlingerne. Som ny på holdet koster det dog 2.000 kr. at deltage, og har du været med før, så koster det 1.000 kr. Der er et begrænset antal pladser på cykelholdet, så hvis du har lyst til nye udfordringer på racercykel og nye cykelvenner, så skal du skynde dig at melde dig til, inden det er for sent.

I 2017 ligger cykelsamlingerne på følgende datoer:

1.-2. april (Holte)

6.-7. maj

Juni (dato ikke fastsat)

12.-13. august (Vejle)

2.-3. september (Tour de Vest)

Hvis du har spørgsmål eller gerne vil melde dig til, så kontakt Christian Helth Louby på chlouby@youmail.dk eller Gert Palner på gert.palner@mail.dk.

Nu også dans

Som noget helt nyt i 2017 tilbyder Hjerteforeningen og Børnehjertefonden nu også hjertebørn og deres søskende at være med på et dansehold. Danseholdet mødes 1-2 weekender i løbet af efteråret (12.-13. august og 23.-24. september) alt afhængig af antallet af tilmeldte. Her vil der være mulighed for at lære forskellige danse og stilarter samtidig med at alle hygger sig sammen. Børnehjertefonden dækker de fleste udgifter ifm. weekendsamlingerne. Hvis du vil vide mere om danseholdet, så kontakt projektleder Rikke Morthorst på rikkem@hjerteforeningen.dk eller på tlf. 33669942.