af Rikke Morthorst
d. 31. januar 2017

Danseweekend for hjertebørn og søskende til hjertebørn

Har du lyst til en sjov og hyggelig weekend, hvor du får sved på panden og lærer nye seje danse-moves til skøn musik sammen med andre hjertebørn og søskende til hjertebørn, så er det nu, du skal melde dig til.

Hjerteforeningens Børnehjertefond arrangerer nu to weekender (Fredericia den 12.-13. august og Tisvildeleje, Nordsjælland den 23.-24. september), hvor der skal danses igennem. Der bliver mulighed for at afprøve mange forskellige stilarter, og alle vil med garanti opleve, hvordan dans kan skabe glæde, god energi og et smil på læben. Elisabeth Dalsgaard, som er professionel danseinstruktør, vil stå for en stor del af undervisningen. Elisabeth driver flere danseskoler og har undervist internationalt siden 1995. Elisabeths timer er altid fyldt med god energi og mange grin, og alle danse bliver præsenteret på et niveau, hvor alle kan være med og føler sig godt tilpas.

Danseweekenden er for både drenge og piger mellem 10 og 15 år, og det er ikke nødvendigt, at du har danset før, så længe du har mod på at kaste sig ud i at bevæge dig til musik.

Udover dans vil der være masser af tid til at hygge sig sammen med de andre børn og få nye venner, som også på den ene eller anden måde har medfødt hjertesygdom tæt inde på livet. Så har du lyst til en sjov og hyggelig weekend fyldt med musik, dans, grin og hygge, så er det bare om at finde ’danseskoene’ frem og melde sig til. Der er kun plads til 15 deltagere pr. weekend, og pladserne uddeles efter først-til-mølle princippet. Det endelige danseprogram er endnu ikke helt fastlagt, da vi er i fuldt gang med at finde flere seje danseinstruktører, som kan undervise, men weekenden vil være fyldt med dans og andre sjove aktiviteter.

Praktisk information

Hvem kan deltage?

For at deltage på danseweekenden skal man være mellem 10-15 år og, man skal være klar til at være afsted uden sin mor og far. Der vil på weekenden være frivillige voksne med, som bor sammen med børnene og sørger for at weekenden forløber efter planen.

Hvor skal vi være?

Der afholdes to danseweekender:

Weekend 1: Den 12.-13. august – Danhostel Fredericia, Vestre Ringvej 98, 7000 Fredericia

Weekend 2: Den 23.-24. september – Sankt Helene, Bygmarken 30, 3220 Tisvildeleje

Hvad skal man medbringe?

Til weekenden skal medbringes idrætstøj til at danse i, et par gode indendørs sportssko, en drikkedunk, almindeligt tøj og toiletsager. Linned og håndklæder er på stedet. Der er mulighed for at købe lidt slik, så det er også en god ide at medbringe lidt lommepenge. Spil, film eller andet underholdning er også godt at have med til lørdag aften, hvor der skal hygges.

Tilmelding

Tilmelding hos Hjerteforeningens projektleder Rikke Morthorst senest den 1. juli 2017 ved at sende en mail til rikkem@hjerteforeningen. Angiv her barnets navn, alder, adresse, evt. mobilnummer, medlemsnummer samt hvilken weekend, at barnet ønsker at deltage. Angiv derudover gerne, hvis barnet har allergier eller der er andet, som vi skal være opmærksomme på ifm. barnets evt. hjertesygdom. Kontaktinformationer på forældrene angives også i mailen. Tilmelding er efter først-til-mølle princippet.

Hvad koster det?

Det er gratis at deltage. Transportudgifter dækkes ikke.

Hvor får jeg mere information

Ved spørgsmål kontakt da Rikke Morthorst på tlf. 33669942 eller på mail: rikkem@hjerteforeningen.dk

Foreløbigt program

Lørdag

Kl. 12.00                                             Velkomst (husk at have spist frokost inden ankomst)

Kl. 13.00-15.00                              Danseundervisning

Kl. 15.00-16.00                              Eftermiddagssnacks

Kl. 16.00-18.00                              Danseundervisning

Kl. 19.00                                             Aftensmad

Kl. 20.00                                             Aftenhygge med spil og film

Kl. 22.00                                             Godnat J

Søndag

Kl. 8.00 – 9.30                                                                 Morgenmad

Kl. 10.00 – 12.00                           Danseundervisning

Kl. 12.00 – 13.00                           Frokost

Kl. 13.00 – 14.00                           Danseundervisning

Kl. 14.30                                             Farvel og tak for denne gang J

Vi glæder os til at se jer alle!

Er sved på panden og hyggeligt samvær noget for dig?

Er du født med en hjertesygdom og har du lyst til at få sved på panden sammen med andre børn og unge med medfødt eller tidligt erhvervet hjertesygdom, så er Hjerteforeningens svømme-, cykelhold eller dansehold måske lige noget for dig.

Hjerteforeningen tilbyder igen i 2017 børn og unge med en medfødt eller tidligt erhvervet hjertesygdom at være med på enten et cykel-, svømme eller dansehold, hvor både motion og socialt samvær prioriteres højt.

Styrkeprøvens svømmehold

For at deltage på svømmeholdet skal du være mellem 10 og 15 år, og din familie skal være medlem af Hjerteforeningen. Du skal kunne svømme minimum 25 meter uden hjælpemidler. Svømmeholdet mødes fire weekender om året rundt omkring i Danmark, hvor frivillige instruktører stiller op og underviser alle deltagerne efter niveau. Du er altid velkommen til at tage en forælder med til samlingerne. Ved årets første samling udleveres svømmetaske og svømmetøj. Derudover dækker Børnehjertefonden de fleste udgifter ifm. weekendsamlingerne.

De fire samlinger finder sted på følgende datoer:
22.-23. april (Fredericia)10.-11. juni (Muligvis Glostrup)19.-20. august (Fredericia)30.sep-1. okt (Muligvis Hørsholm/Hillerød)

Hvis du har spørgsmål eller gerne vil melde dig til, så kontakt projektleder Rikke Morthorst på rikkem@hjerteforeningen.dk eller på tlf. 33669942.

Styrkeprøvens cykelhold

For at deltage på cykelholdet skal man være fyldt 15 år, og derudover skal man være medlem af enten Hjerteforeningen eller GUCH. Cykelholdet mødes fem gange om året, hvor der både trænes og hygges. Det er ikke en forudsætning, at man har erfaring med at køre på racercykel. Ved årets første samling udleveres cykel og cykeltøj, og Børnehjertefonden dækker de fleste udgifter ifm. samlingerne. Som ny på holdet koster det dog 2.000 kr. at deltage, og har du været med før, så koster det 1.000 kr. Der er et begrænset antal pladser på cykelholdet, så hvis du har lyst til nye udfordringer på racercykel og nye cykelvenner, så skal du skynde dig at melde dig til, inden det er for sent.

I 2017 ligger cykelsamlingerne på følgende datoer:

1.-2. april (Holte)

6.-7. maj

Juni (dato ikke fastsat)

12.-13. august (Vejle)

2.-3. september (Tour de Vest)

Hvis du har spørgsmål eller gerne vil melde dig til, så kontakt Christian Helth Louby på chlouby@youmail.dk eller Gert Palner på gert.palner@mail.dk.