Med din støtte samlede vi ind til forskning i livreddende behandling og viden, markerede os på vegne af hjertepatienterne og de pårørende, og satte hjertesygdom på den politiske dagsorden i Danmark. Se, hvor meget din støtte har betydet for hjertepatienter over hele landet i vores Året Der Gik-video.

2021 lakker mod enden.

Det blev endnu et år i coronaens tegn.

Håndsprit, afstand, delta, omikron, 3. stik – der var nok at bekymre sig over.

Men heldigvis bød 2021 også på dejlige begivenheder.

Det blev året, hvor et nyt akademi for fremtidens forskningsstjerner så dagens lys, og hvor der blev tilført mange nye millioner til hjerteforskningen.

Året, hvor Hjerteforeningens kamp mod angst og depression hos hjertepatienter fik et kæmpe boost.

Året, hvor den dramatisk episode med Christian Eriksen i Parken satte ny fokus på genoplivning og den gruppe danskere, der lever med en ICD.

Og det blev endnu et år, hvor nye, banebrydende forskningsresultater skabte optimisme og håb for hjertepatienter og for fremtidens livreddende hjerteforskning.

Det går den rette vej

De sejre skal vi huske at fejre.

Det går faktisk den rigtige vej.

Flere og flere danskere overlever hjertestop udenfor hospital og flere danskere lever længere med hjertesygdomme, der for 20 år siden ikke havde levnet dem mange chancer.

De fremskridt i kampen for et Danmark uden hjertesygdom kan udelukkende lade sig gøre på grund af danskernes hjælp.

I Hjerteforeningen er vi kolossalt stolte af at mærke den store opbakning, hjertesagen har blandt danskerne.

Som medlem eller støtte i Hjerteforeningen medvirker du direkte til livreddende hjerteforskning og behandling af hjertesyge danskere.

Det er vi utroligt taknemmelige for – og vi skylder dig en stor tak for din deltagelse.

Her i videoen har vi samlet årets største begivenheder.

Så læn dig tilbage i stolen og nyd et par minutter i godt selskab – og glæd dig over, at du har været med til hjælpe hjertesyge danskere gennem din støtte til Hjerteforeningen.

Godt nytår.