På pressemødet onsdag den 24. februar lempede regeringen på corona-restriktionerne med virkning fra mandag den 1. marts. I Hjerteforeningen åbner det muligheden for fysiske aktiviteter udendørs på børne- og voksenområdet

Hjerteforeningen følger myndighedernes anbefalinger, når det gælder både nedlukning og genåbning af samfundet. Sidstnævnte er nu tilfældet i en vis udstrækning, og vi giver dig herunder overblikket over flere af de fysiske aktiviteter, Hjerteforeningen genåbner, hvor det lokalt er muligt.

Udendørs Hjertemotion

Hjertemotion er Hjerteforeningens motionstilbud til hjertepatienter og pårørende. Hjertemotion har til formål at støtte hjertepatienter til et aktivt hverdagsliv med motion og hjertesunde vaner.

Det gælder både de hjertepatienter, der for nylig har afsluttet et rehabiliteringsforløb i region eller kommune, og dem, der efter en inaktiv periode ønsker støtte og inspiration til at komme i gang med motion.

På grund af coronavirus (COVID-19) rykker tilbuddet nu udenfor, hvor det er muligt.

Se her, hvor der er Hjertemotion

Gåture eksempelvis på hjertestier

Landet over arrangerer Hjerteforeningens frivillige gå- og traveture. Vi går for det gode liv – kroppen, samværet og det mentale velvære.

Aktiviteten henvender sig til jer, der i fællesskab med andre nyder en gåtur i naturen. Hjerteforeningen har også hjertestier over hele Danmark.

Se her, om din lokalforening arrangerer gåture

Udendørs “Fodbold for hjertet”

Vær med til motionsfodbold med dokumenteret effekt på hjertesundheden for danskere med hjerte-kar-sygdom, diabetes og andre livsstilssygdomme. Ikke mindst giver “Fodbold for hjertet” sammenhold, fællesskab og god træning.

Se her, om din lokalforening tilbyder “Fodbold for hjertet”

Husk anbefalingerne

Aktiviteterne gennemføres med respekt for de velkendte retningslinjer med afspritning og to meters afstand og under hensyntagen til forsamlingsloftet på 25 personer.

Er man i tvivl om sin deltagelse i en aktivitet, skal man opsøge sin egen læge eller hospitalet.