Hvad var det for en virkelighed Henrik Simonsen og Susanne F. Svendsen mødte, da ægteparret blev ramt af corona efter Henriks hjerteklapoperation i foråret 2020? Det og meget andet kan du læse mere om i det nye nummer af Hjerteliv.

Vi passer på hinanden!

Hjerteforeningen samler og deler viden om coronavirus (COVID-19) og hjertesygdom. Vi råder dig til altid at følge myndighedernes anbefalinger om bl.a. afstand, hygiejne, mundbind og andet. Få vores bedste råd om coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Pas på dig selv - og hinanden.

For Henrik Simonsen var det dødsangst, og for Susanne F. Svendsen var det uvisheden og bekymringen for ikke at se sin mand igen, der fyldte, da Henrik blev ramt af corona i foråret. Få hele deres historie i årets første nummer af Hjerteliv.

Læs også om tre exceptionelle og modige redninger, der fik tre mennesker tilbage til livet. Natascha Zarp-Andersen redder sin fireårige søn Huxi, da han en forsommerdag i haven får hjertestop efter en tur på trampolinen. Tre forbipasserende, Alma Palic, Louise Rasmussen og Patrick Schmidt Hansen redder Cebastian Mogensen, da han efter en løbetur med sønnen Whillam på 11 år pludselig falder om i indkørslen med hjertestop. Og kæresten, Anne Sofie Balleby, og svigermoren, Marianne Balleby, redder Jeppe Mikkelsen på 25 år, da han falder om i en hotelseng med hjertestop. Husk at afgive din stemme på en af de tre redninger på hjerteredder.dk, og se med, når Årets Hjerteredder bliver kåret ved Hjertegalla på TV 2 CHARLIE/TV 2 PLAY lørdag den 13. marts kl. 20.55.

Og så sætter TV-kokken Claus Holm ord på de gevinster, han har fået ved at ændre vaner. Kokken med den karakteristiske sixpence har bl.a. fået højere selvværd, lavere vægt og et ”brølhamrende stærkt” hjerte, men fanatisk og mager bliver han aldrig. Han giver også et bud på fem opskrifter på vanvittigt velsmagende mandemad til Hjertelivs læsere. For her er ingen mad forbudt. Det handler om at spinde velsmag rundt om sundheden.

Velbekomme og god læselyst!

Klik på bladet eller her for at læse Hjerteliv nr. 1, 2021