Er du kvinde, og har du en hjertesygdom? Så kan du nu som medlem af Hjerteforeningen ansøge om at låne et sommerhus én uge kvit og frit i ulige uger fra den 27. februar til og med den 30. oktober 2021.

Det sker, fordi motionseventet Ladywalk stiller sit sommerhus i Søhøjlandet ved byen Gjern lidt vest for Aarhus til rådighed.

Ladywalk støtter nemlig kvinder, som er eller har været ramt af sygdom i hjertet, ligesom støtten også går generelt til organisationer, som forsker i kvinders sygdomme, eller som har et projekt, der kan sætte fokus på kvinderelaterede sygdomme.

Og det har Hjerteforeningen, der hvert år samarbejder med Ladywalk.

– Vi synes, det er flot af Ladywalk igen at stille sommerhuset til rådighed, og vi håber, at kvinderne og deres familier får mange gode stunder i rolige omgivelser. Især i denne tid, hvor vi alle trænger til lidt positive oplevelser for at få corona lidt på afstand, er et sommerhusophold en ideel måde at komme lidt væk fra det hele på. Vi ved, at ro og samvær med familie og venner har en vigtig funktion for os alle, specielt når man er ramt af sygdom, herunder i hjertet, siger Mette Hattens, der arbejder med partnerskaber i Hjerteforeningen.

Fakta om Ladywalks sommerhus

• Beliggenheden er i Søhøjlandet lidt vest for Aarhus.
  • Der er 450 meter til Landal Søhøjlandet, hvor der er et stort indendørs tropisk badeland, en restaurant, aktiviteter og mulighed for mindre indkøb.
  • Der er fri adgang til badeland og alle aktiviteter. Download Landals app, hvor det er muligt at se aktiviteterne.
  • Ferieboligen er i to etager med plads til hele familien.
  • Stuen har en brændeovn i forbindelse med køkkenet.
  • Huset har en stor og delvist overdækket terrasse og to altaner.
  • På badeværelset er der vaskemaskine og spa.
  • Der er i alt fire soveværelser med to sovepladser i hvert værelse og et ekstra toilet/bad.

Ansøg, og kom i sommerhus

Sådan ansøger du om et gratis ophold i Ladywalks sommerhus:

Skriv til Mette Hattens på mail mhattens@hjerteforeningen.dk med følgende informationer:

• Din hjerte-kar-sygdom.
  • Kort begrundelse for, hvorfor lige netop du skal vælges.
  • Uger, der passer dig bedst. Vi kan ikke garantere én bestemt uge. · Dit medlemsnummer i Hjerteforeningen

Du vil blive bedt om at udfylde en samtykkeerklæring vedr. behandling af dine data, jf. databeskyttelsesforordningen.

OBS! Det er ikke muligt at medbringe kæledyr i sommerhuset

LÆS: Du kan her læse om medlemskab af Hjerteforeningen og tilmelde dig

Husk corona-hensyn

Husk altid at følge myndighedernes anbefalinger om coronavirus, bl.a om hvor mange man må opholde sig i samme rum og om afstandskrav. Hold dig opdateret om de generelle retningslinjer på coronasmitte.dk og om hjertet på hjerteforeningen.dk/corona.

Created with Sketch.

Ophold i sommerhuset fordeles ved lodtrækning