Webinarer er en form for foredrag eller onlinekurser på video, hvor en underviser fortæller om et givent emne. Hjerteforeningen er klar med tre webinarer, som du kan se her på hjerteforeningen.dk.

Har du spørgsmål til artiklen, er du altid velkommen til at skrive os en mail - klik her.
(Du må meget gerne indsætte link til artiklen i din mail.)

Et webinar er online undervisning, hvor du møder underviseren på din egen computerskærm hjemme i stuen. Computeren er populært sagt dit kursuslokale. Du kan se og høre underviseren og se plancher og slides på din skærm, og du kan løbende stille skriftlige spørgsmål til underviseren. Det kræver ingen særlige IT-kundskaber at deltage, du skal blot have adgang til en computer eller en tablet med internetgang og lyd.

Se webinarer her på siden

Atrieflimren: kost, motion og vigtig viden

I første omgang handler webinarerne om atrieflimren, som tusindvis af danskere lever med. På de tre webinarer lærer du om motion og kost og om livet med sygdommen.

Webinaret om motion er til dig, som gerne vil leve et sundt og aktivt liv med atrieflimren. Vi tager udgangspunkt i den nyeste viden om kost og motion, når du lever med atrieflimren. Fysioterapeuten gennemgår anbefalinger om fysisk aktivitet ved atrieflimren, barrierer og fordele i forbindelse med et aktivt liv med atrieflimren samt overvejelser om motion, når du får betablokkere og blodfortyndende behandling.

I webinaret om kost får du diætistens råd om sammensætning af hjertekost og om vægttab, ligesom diætisten afliver madmyter.

Det tredje webinar er til dig, som lever med atrieflimren. Det er til dig, som oplever udfordringer i hverdagen, hvad enten du lige har fået konstateret atrieflimren eller har levet med den længe. På dette webinar lægger vi vægt på at give dig en øget forståelse af sygdommens udvikling, dens symptomer og behandling. Målet er at klæde dig på til at kunne gå i dialog med din læge og dermed få mere selvbestemmelse med hensyn til din behandling – på både kort og langt sigt.

Du møder Hjertelinjens rådgivere som undervisere.

God fornøjelse!

Se webinarer her på siden