Hjerteforeningen udvikler løbende nye podcasts, som du kan lytte til, når du vil og har tid. I denne omgang kan du høre mere om kolesterol og årsager, behandlinger og udbredelsen af forhøjet kolesterol.

Herunder kan du læse om vores nye podcasts til dig. God fornøjelse!

Kan man selv mærke et forhøjet kolesteroltal?

Mere end to millioner voksne danskere har et højt kolesteroltal. Læge Marie Bayer Elming er vært og taler med overlæge Lia Bang, Rigshospitalet, om det gode og det dårlige kolesterol, om årsager til forhøjet kolesterol og ikke mindst om konsekvenserne. Ca. 30.000 danskere lider af arveligt forhøjet kolesterol, men hvad er det egentligt, og hvordan behandles det?

Lyt til “Kan man selv mærke et forhøjet kolesteroltal?”

Kan man selv gøre noget ved et forhøjet kolesteroltal?

Lia Bang er overlæge på Rigshospitalet og forklarer om behandlingen af forhøjet kolesterol. Hvornår er medicinsk behandling vigtig, hvordan virker den, og hvilke bivirkninger kan man opleve?

Læge Marie Bayer Elming er vært i denne podcast. Lyt også til del 1: “Kan man selv mærke et forhøjet kolesteroltal?”

Lyt til “Kan man selv gøre noget ved et forhøjet kolesteroltal og hvordan virker statiner?”

Vil du lytte til flere podcasts? Besøg hjerteforeningen.dk/podcast