Unge voksne og voksne unge er målgruppen for Hjerteforeningens nye satsning, der skal modvirke det dårlige i livet, der tidligt kan sætte sig i hjertet. Målet er at skabe kampagner, events og oplevelser, der får alle til at nyde livet sammen – og derigennem både lære og dele nye, gode vaner. Det samlende navn for dette er P.S. I Love You.

Vi passer på hinanden

Lad os passe på hinanden ved at følge myndighedernes anbefalinger under coronakrisen. Læs om de generelle anbefalinger på coronasmitte.dk og om anbefalinger for hjertesygdom og coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Tak!

Selv om hjertesygdom kan ramme alle, er risikoen størst for ældre mennesker, og måske er det derfor, at Hjerteforeningen ikke umiddelbart opleves som relevant for den yngre generation. Det vil vi gerne gøre noget ved, og også derfor har Hjerteforeningen valgt at støtte oprettelsen af P.S. I Love You.

– Hjerteforeningen har en målsætning om at skabe relevans for målgruppen de 15-40-årige. Vi vil nå ud til mennesker, som ikke nødvendigvis kender os i dag, gennem tiltag, som ikke kun er informerende, men også underholdende. P.S. I Love You kommer til at handle om forebyggelse med livslyst som udgangspunkt, siger Anne Kaltoft, adm. direktør i Hjerteforeningen.

Tilgangen i projektet er utraditionel, men det er helt bevidst, og målet er klart.

– Forskning peger på, at de første 40 år af vores liv definerer de sidste 40 år, siger Søren Bjørrild Bregendal, der er grundlægger af og kreativ direktør i P.S. I love You, og uddyber:

– P.S. I Love You er skabt til at inspirere dig til det gode, hjertesunde liv og til at lave nyt og spændende indhold ved at lukke verden op. Vi vil etablere inspirerende og engagerende “træningsbaner”, hvor vi sammen og hver for sig kan blive klogere på det holistiske, hjertegode liv.

P.S. I Love Yous to første aktiviteter er de landsdækkende eventkoncepter ”Hvad mit hjerte ville sige, hvis det kunne tale”, en landsdækkende samtalesalon-turne, og ”Soul fitness”, en landsdækkende try-out-tour med yoga, meditation, groovedance, Body SDS, som også inspirerer med mad, der får hjertet til at hoppe af begejstring.

Læs mere om de nye tiltag på psiloveyou.dk og instagram.com/psiloveyoudk