STØT FORSKNING OG RED LIV

Forsker, læge og professor i kardiologi Finn Gustafsson forsker for at redde liv. Støtten modtager han fra Hjerteforeningen, som har modtaget donationer fra gavmilde danskere.

Målet med Finn Gustafssons forskning er at hjælpe de mange danskere med hjertesvigt. Vi ved nemlig i dag, at hjertesvigt desværre gør, at mange danskere som du og jeg bliver indlagt hvert år. Og mange af de danskere lever et kortere liv, end de kunne have gjort.

Lige nu leder Finn Gustafsson et hold dygtige forskere, og sammen afprøver de to præparater, som forskerne tror, kan hjælpe hjertesvigtpatienter og give dem bedre livskvalitet. Men det, forskerne kæmper mest for, er at flere patienter med hjertesvigt overlever.

Finn Gustafsson og hans hold af forskere samarbejder derfor med mange danske hjerteafdelinger og med Hjerteforeningen, så det kan finde nøglen til et bedre liv for denne udsatte gruppe af patienter, der lige så godt kunne være dig eller mig.

VIDEO: Se og hør om den forskning, som Hjerteforeningen støtter